למידה חוץ–גנית, ספרייה בחצר ולימודי חלל הם רק חלק מהפרויקטים של הסטודנטיות בשנה ג', במסלול החינוך לגיל הרך, במכללה האקדמית תל–חי
הפרויקטים של סיום השנה של הסטודנטיות בשנה ג', במסלול לחינוך והוראה, בפקולטה לחינוך והוראה, הוצגו לאחרונה בקמפוס קצרין ("אוהלו" לשעבר). הפרויקטים הם תוצר של פעילות הסטודנטיות לאחר שנה שלמה של עבודה בגני הילדים, כשהן משמשות כחלק אינטגרלי מצוות הגן. 38 גננות–לעתיד, ששהו במהלך השנה האחרונה בגנים במגזר היהודי ובמגזר הדרוזי, בכפרים, במושבים, בקיבוצים ובעיירות הפיתוח, הציגו את תוצרי עבודתן, שנעשו בשיתוף עם הילדים ועם צוות הגן. במהלך הצגת הפרויקטים, הסבירו הגננות–לעתיד את הרציונל החינוכי והפדגוגי העומד מאחורי הפרויקטים שיצרו ומהי תרומתם להתפתחות הילד.
"במסלול החינוך לגיל הרך, ההתנסות המעשית נמשכת שלוש שנים", מסבירה ד"ר אביבה דן, העומדת בראש המסלול. "בשנה א', עוברות הסטודנטיות הכשרה הנעשית במעונות יום. בשנה ב' – בגן צעיר ובשנה ג', הן משולבות בגן בוגר.
"השנה הרביעית, שהיא שנת הסטאז', נעשית בפיקוח משרד החינוך. מחקרים רבים מראים כי השנה הרביעית היא השנה הקריטית והקשה ביותר עבור הגננות הצעירות ולכן המטרה שלנו היא להכין אותן בצורה המיטבית ולתת להן את כל הכלים להשתלבות מוצלחת בשנה הרביעית בגנים וכמובן, גם בהמשך תפקידן כגננות עצמאיות.
"בשנה ג', אם כך, הסטודנטיות משתלבות בגני הילדים ועובדות בליווי צמוד של גננת מכשירה, במהלך כל השנה. במסגרת זו, כל סטודנטית בוחרת פרויקט בתיאום עם הגננת. המטרה של הפרויקט היא להוסיף רובד נוסף להכשרת גננות–העתיד וכן להביא לגן בשורה של שינוי וחדשנות".
ביטחון, שייכות ועבודת צוות
הפרויקטים שנערכו השנה על ידי הסטודנטיות משנה ג', במסלול החינוך לגיל הרך, היו מגוונים, מעניינים ומלמדים. בין הפרויקטים ניתן למנות פרויקט של קבוצת סטודנטיות שעסקו בלמידה חוץ–גנית במרחבי הטבע; ספרייה שנבנתה עם הילדים בחצר הגן ואפשרה לילדים ליהנות מיתרונות של קריאת ספרים מחוץ לכותלי הגן; למידה מבוססת הקשבה, במהלכה למדו הילדים להקשיב לעצמם ולסובבים אותם הקשבה אמתית; המרוץ לחלל, שכלל למידת חקר אודות החלל ושיחה עם איתן סטיבה טרם המראתו לחלל; הבעת רגשות בציור ומלל לילדים בסיכון, בני מגזרים שונים, שאינם דוברים את השפה העברית; הגינה הלימודית, שכלל הקמת גינה ולמידת כל השלבים – שתילה, טיפול וטיפוח; פיתוח חוסן אישי של הילדים באמצעות ריקוד ותנועה בגן צ'רקסי; חינוך גופני לילדים בעלי בעיות רגשיות; תאטרון בובות הלקוח מספרי ילדים, כולל יצירת הבובות וציור התפאורה ופרויקט אחריות סביבתית ויזמות, שכלל שימוש במִחזור מחומרים שונים במרחב בנייה עשיר.
הגננות–לעתיד שיתפו בחשיבות הרבה של הפרויקטים עבורן בתהליך הכשרתן וכן בתרומתם המשמעותית לילדים בגנים. לדבריהן, בנוסף ללמידה החווייתית, פרויקטים אלה העניקו לילדים ביטחון עצמי, תחושת שייכות, יכולת להביע את עצמם באופנים שונים, עבודת צוות ויצירת קשרים חדשים עם חבריהם ועם צוות הגן. דור הגננות הבא של מדינת ישראל חושב ופועל בצורה חדשנית ויצירתית, המאפשרת לילדים לגלות בעצמם יכולות וכישורים חדשים.
כתבות שיכולות לעניין אותך
אולי יעניין אותך גם:
- "קוויאר ועדשים" - בשבוע הבא על הבמה
בחמישי הבא, יעלה המסך באולם התרבות ושחקני התאטרון הקהילתי יגישו את "קוויאר ועדשים", קומדיה איטלקית…
-
דור המדענים הבא בתכנית גליליום
מספר שיא של כ-60 תלמידים, בתכנית "גליליום", הציגו את עבודות החקר שלהם במגוון נושאים. בין…
- הדור החדש של בישולי החוץ
ב"וול דן אאוטדור קוקינג", העסק החדש של דן וקרן הללי, באזור התעשייה בני יהודה, יש…