לפני כשבוע, התקיים במועצה האזורית גולן, יום חשיפה ומידע לאלמנים ולאלמנות. האירוע התקיים בשיתוף פעולה מבורך עם הביטוח הלאומי, התקיימו הרצאות וניתן מידע על זכויות
לפני כשבוע, התקיים יום חשיפה ומידע לאלמנים ואלמנות במועצה האזורית גולן. המפגש התקיים בעקבות צרכים שעלו במסגרת סדנאות חוסן פרט ומשפחה ובקשות שהגיעו דרך העובדות הסוציאליות ביישובים.
מרכז חוסן באגף ייעוץ וטיפול חבר לביטוח לאומי, נערכה פגישה עם מנהלת תחום ייעוץ לאזרח הוותיק ומשפחתו עדנה סולצ'ינר ונוצרו שיתופי פעולה מבורכים. הכרנו מחלקה רצינית ופעילה ששמחה לשתף פעולה, להגיע לגולן ולהכיר את האוכלוסייה מקרוב.
מנהלת אגף ייעוץ וטיפול, אביטל פלכטמן: "המפגש הזה הנו חלק ממגמה של קירוב והנגשת שירותים לתושבי הגולן. המוסד לביטוח לאומי, שנתפס בציבור כגוף מנוכר וקשה להשגה, קיבל פנים, שמות ומספרי טלפונים ופתח את דלתו לרווחת התושבים. בונוס נוסף הוא החיבור בין התושבים שלנו. מפגשים כאלה, לעתים, מייצרים קשרים נוספים ומשמעותיים".
מנהלת מרכז שירות בביטוח לאומי, ויויאן מגריל, דיברה על מיצוי הזכויות והתקיימה שיחה פתוחה עם שאלות ותשובות. השיחה תרמה לידע על הזכויות ופתחה פתח של הידברות ישירה בעלת אופי אישי יותר עם הביטוח הלאומי.
יעל אונגר ארנוב, עובדת סוציאלית קלינית, פסיכותרפיסטית גופנית, המשיכה בהרצאה מרתקת בנושא "איך להתמודד מבלי להתמוטט?". ההרצאה עסקה במשאבי ההתמודדות ונתנה "ארגז משאבים אישי" לפיתוח חוסן ורתימת משאבים אלו להתמודדות יעילה עם האובדן והשכול, תוך מתן כלים משלבי גוף-נפש, המאפשרים התמודדות יעילה עם ה"משא-הכפול": השכול לצד החיים.
אנשים בעלי חמלה עצמית יכולים לווסת את הרגשות שלהם והם מסתכלים על הרגשות שלהם בפרספקטיבה. הם לא "חופרים" לעצמם, או לאחרים, על דברים שהם לא אוהבים, לא נוטים לאובססיה על כישלונות ולא רואים בהם הוכחה לאי היכולת שלהם
לב ההרצאה עסק ב"חמלה עצמית" וכיצד ניתן לפתח אותה להפחתת לחץ. חמלה עצמית היא גישה שאנחנו מאמצים כלפי הכישלון והסבל האישיים שלנו. אנשים בעלי חמלה עצמית הם סובלניים ואוהבים כלפי עצמם, כשהם מתמודדים עם כאב, או כישלון והם לא ביקורתיים. מרכיב נוסף של התייחסות חומלת, של אדם ביחס לעצמו, כרוך בקשב לתהליכים גופניים, למחשבות ולרגשות כגון כעס, פחד וחרדה, מבלי להזדהות אתם יתר על המידה, מחד-גיסא ומבלי להתעלם מהם, מאידך.
אנשים בעלי חמלה עצמית יכולים לווסת את הרגשות שלהם והם מסתכלים על הרגשות שלהם בפרספקטיבה. הם לא "חופרים" לעצמם, או לאחרים, על דברים שהם לא אוהבים, הם לא נוטים לאובססיה על כישלונות ולא רואים בהם הוכחה לאי היכולת שלהם.
מנכ"ל מרכז הפרישה הישראלי, צחי קלנר, חתם את היום בהרצאה חווייתית, על ניהול הכסף וההון המשפחתי.
בהרצאה, נתן צחי טיפים להתנהלות צרכנית יעילה, תוך התייחסות למשולש ההצלחה הכלכלית: איזון בין רמת החיים, הביטחון לתקופות משבר ובניית עתיד כלכלי לילדים.
בסיכום היום, המשתתפים הביעו שביעות רצון גבוהה מהמפגש.
אחת המשתתפות: "היה יום נפלא, שתרם מאוד לידיעות שלנו. האווירה וקבלת הפנים ממש חיממה את הלב. חשוב להמשיך ולעסוק בנושאים אלו"
אנחנו מודים לכלל המשתתפים שהגיעו ובשלב הבא, מרכז חוסן והביטוח הלאומי בודקים היתכנות לקבוצת תמיכה בנושא.