מכירים את זה שאתם נכנסים לחנות ובדיוק מוצאים את מה שאתם צריכים? זה לא במקרה. חברת האופנה "זארה" הצליחה לעשות מהפכה בעולם האופנה, להפוך למותג על ולהשאיר את המתחרים הרחק מאחור. הסוד שמאחורי אימפריית האופנה שכולם מדברים עליה
כשמדברים על "זארה", לא מדברים רק על בגדים. "זארה" היא מכונת שיווק מתקדמת, שמצליחה ליצור בגדים שכל אחד רוצה ללבוש – ובזמן הנכון. החברה נוסדה בספרד, בשנת 1975 וכיום, היא חלק מקבוצתInditex" ", אחת מחברות האופנה הגדולות בעולם.
בעולם שבו טרנדים משתנים מהר יותר מהעונות, "זארה" הבינה את הקצב. במקום להוציא קולקציות רק פעמיים בשנה, כמו מותגים מסורתיים, "זארה" משיקה קולקציות חדשות כמעט מדי שבועיים! כן, שמעתם נכון – כל שבועיים.
איך זה קורה? הנה הסוד:
קבלת החלטות בזמן אמת – "זארה" מחזיקה צוותים בכל רחבי העולם, שמנתחים בזמן אמת מה אנשים קונים, מה לא נמכר ואילו צבעים ודגמים הפכו ללהיט. הנתונים האלו מגיעים ישירות למשרדים הראשיים, שם מעצבים ומייצרים את הבגדים בהתאם.
ייצור קרוב לבית – בעוד חברות אחרות מייצרות במדינות רחוקות, כדי לחסוך בעלויות, "זארה" משקיעה בייצור באירופה ובצפון אפריקה. זה מאפשר לה להגיב מהר לצרכים ולשלוח בגדים חדשים לחנויות בתוך ימים ספורים.
שיווק חכם ומדויק – בניגוד למותגים שמשקיעים מיליונים בפרסום, "זארה" כמעט שלא מפרסמת. היא בונה על המלצות מפה לאוזן ועל חנויות שמעוצבות בצורה יוקרתית ומזמינה. כשאתם רואים את החלונות המעוצבים של "זארה", אתם כבר יודעים – משהו חדש מחכה לכם בפנים.
איך זה עובד בחנויות? קסם, או מדע?
כשאתם נכנסים ל"זארה", אתם מרגישים שהכול פשוט מושלם. הבגדים מוצגים בדיוק בגובה העיניים, התאורה מחמיאה והמוזיקה מתאימה לאווירה. זו לא מקריות, אלא חלק מהאסטרטגיה של החברה.
תחושת דחיפות: לא קנית היום? מחר זה כבר לא יהיה שם. מלאי מוגבל יוצר תחושת בלעדיות וגורם ללקוחות לקנות מיד.
חנויות במיקום מרכזי: "זארה" משקיעה בנדל"ן יוקרתי, כך שכל חנות תמשוך לקוחות ותשדר איכות ויוקרה.
מה "זארה" מלמדת אותנו על שיווק?
הקשיבו ללקוחות שלכם: נתחו נתונים, שאלו שאלות והתאימו את עצמכם לצרכים שלהם.
פשטות מנצחת: אל תסתבכו עם פרסום מסובך. חוויה טובה היא הפרסומת הכי טובה.
תמיד תישארו חדשניים: "זארה" היא דוגמה מושלמת לכך שאם אתם מתקדמים בקצב השוק, אתם נשארים רלוונטיים.
גם אם אתם לא מנהלים אימפריה כמו "זארה", אפשר ללמוד ממנה לא מעט:
תעדכנו את הלקוחות שלכם – כל הזמן.
תשקיעו בחוויה: חנות, אתר אינטרנט, או דוכן בשוק – הכול צריך להיראות טוב ולמשוך את העין.
תתאימו את עצמכם לקהל: כמו ש"זארה" מציעה בגדים למגוון סגנונות, גם אתם יכולים לגוון את השירותים והמוצרים שלכם.
אז למה אתם מחכים?
אם "זארה" הצליחה להפוך מסטודיו קטן בספרד לאימפריית ענק, גם אתם יכולים לעשות את הצעד הבא.
כתבות שיכולות לעניין אותך
אולי יעניין אותך גם:
- לא על המילקי לבדו
מאז יציאת מצרים, הנהייה אחרי עגל הזהב והערגה לסיר הבשר במצרים או לסיר המילקי בברלין…
-
על הנתינה
פורים, מלבד היותו חג של שמחה ומגילה ותחפושות, הוא גם חג של נתינה, משלוחי מנות…
-
מסלולים בגולן - סיפור הגולן על כל פניו בספר חדש
לכאורה עוד ספר מסלולים, למעשה הזדמנות להכניס את סיפור הגולן על כל פניו לכריכה קשה,…