המחלקה למדעי ההתנהגות, במכללה האקדמית כנרת, משתפת פעולה עם גורמים חיצוניים, כדי להעניק לסטודנטים שלה ניסיון מעשי עשיר, תוך כדי הלימודים
המחלקה למדעי ההתנהגות, במכללה האקדמית כנרת הנה דוגמה לשילוב למידה אקדמיה וקידום למצוינות יחד עם מעורבות חברתית ויזמות חברתית.
במסגרת הלימודים, מוזמנים אנשים אשר עומדים בראש פרויקטים חברתיים פורצי דרך. המטרה היא למידה מהצלחות, מחד ויצירת שיתוף פעולה כדי לבחון איך ניתן לקחת את הפרויקט לעוד מקומות דרך שיתוף פעולה עם המחלקה למדעי ההתנהגות, מאידך
צוות של סטודנטים, נציגוּת מכל שנה, יחד עם מרכזת תכנית זו וראש המחלקה, מתכנסים לבניית תכנית שנתית. לתכנית זו שני מרכיבים. א. בירור צרכים מול הסטודנטים, המרצים והשטח לגבי כלים הנחוצים לסטודנט (soft skills), לצורך הצלחתם באופן אישי וכאנשי מקצוע לעתיד. ב. בירור צרכים בקהילה לגבי חסרים במשאבים לצורך שיקום, סיוע.
הכול נעשה ביוזמה של הסטודנטים, תוך בניית תכנית קפדנית לביצוע פעולות בצורה מקצועית וטובה. הדבר מחייב למידה על יצירת קשרים, זיהוי צרכים, איסוף תרומות, ארגון לוחות זמנים וצרכים לוגיסטיים, ניהול צוות.
באמצעות פרויקט זה, הסטודנטים פעילים בעשייה חברתית ומחויבים לה, שכן הם אלו היוזמים אותה. הם לומדים אילו כישורים נדרשים מהם לצורך כך ובהתאם, מפעילים את המערכת עצמה (המחלקה), כדי שתספק את הכלים הללו בשיעורים, באמצעות הרצאות אורח וסדנאות.
לאור עשייה זו, מגיעות פניות למחלקה למדעי ההתנהגות לשותפויות נוספות שבבסיסן פעילות חברתית ערכית ופורצת דרך. סטודנט במחלקה למדעי ההתנהגות יוצא עם כלים ומיומנויות רבות, הממצבים אותו כבוגר אטרקטיבי בשוק העבודה. כמו כן, הוא צובר ניסיון ביצירת פרויקטים חברתיים ו/או מעורבות בפרויקטים כאלו.
פן יישומי
במסגרת הלימודים במחלקה למדעי ההתנהגות, הקורסים מקבלים פן יישומי. לדוגמה, בקורס היבטים להתנהגויות סיכון וחוסן בקרב נוער, בהנחיית ד"ר מירן בוניאל-נסים, קבוצת סטודנטים מתלווה לשופטת נוער, אילנית אמבר, בפרויקט חדשני של ליווי נוער עבריין על ידי סטודנטים, במטרה לסייע להם. הסטודנטים עובדים מול קצינת המבחן, הסנגוריה והנער/ה, תוך ליווי וסיוע של גורמים במחלקה למדעי ההתנהגות.
במסגרת הלימודים, מוזמנים אנשים אשר עומדים בראש פרויקטים חברתיים פורצי דרך. המטרה היא למידה מהצלחות, מחד ויצירת שיתוף פעולה כדי לבחון איך ניתן לקחת את הפרויקט לעוד מקומות דרך שיתוף פעולה עם המחלקה למדעי ההתנהגות, מאידך.
המכללה האקדמית כנרת, הממוקמת באזור פריפריאלי בעל מארג חברתי מגוון ביותר, מאפשרת לסטודנטים להציע הנגשה של פרויקטים חברתיים באזורים אחרים וכן לאוכלוסיות אחרות. כך, למשל, הכרנו את עמותת "נירים", אשר פועלים לסיוע לנוער בסיכון.
יצוין כי בכל קורס הנלמד בתכנית הלימודים מתקיימות הרצאות אורח, סיורים ופעילויות המנגישות את חומר הנלמד בצורה המפרה ויוצרת אווירה דינמית. הסטודנט אינו לומד רק את התאוריה, אלא גם מאנשי מקצוע אשר עיקר עיסוקם בשטח ולא במחקר.
במחלקה פועלת מעבדת מחקר ובה צוות מולטי-דיסציפלינרי, בשיתוף עם נבחרת של סטודנטים מצטיינים, המאפשר למידה ומחקר, כאשר המטרה היא תיעול הלמידה לאפיקים מעשיים.
"מכון כנרת לחקר מוגנות ילדים" מקיים מדי שנה מחקר הבוחן את מדד המוגנות במרחב הפיזי והווירטואלי בקרב ילדי ישראל. המכון מפיק את "כנס כנרת לחקר מוגנות ילדים".
סטודנטים מצטיינים יכולים להגיש מועמדות לתכנית מצטיינים, בסוף סמסטר ב', שנה ב'. במסגרת התכנית, הסטודנטים מצוותים לחוקרים ומשולבים בעשייה מחקרית במשך שנה וחצי.
לפרטים נוספים, ניתן ליצור קשר: 1800-20-90-20 www.kinneret.ac.i
כתבות שיכולות לעניין אותך
אולי יעניין אותך גם:
-
השתלמות מדריכים בשביל סובב כנרת
בשבוע שעבר, נערך ברשות הכנרת יום השתלמות ל-15 מדריכים חדשים, לשביל סובב כנרת. בסיום ההשתלמות,…
-
גשם של מדע במכללת אוהלו
בעוד השמים משפיעים גשם על הגולן, התקיים ביום ד' שעבר, במכללת "אוהלו", היריד לחקר מדעי,…
-
אורח מיוחד בקמפוס המכללה האקדמית כנרת
ביום חמישי האחרון, התקיים ביקור של מנכ"ל רכבת ישראל, ניצב בדימוס שחר אילון והנהלת רכבת…