מהגליל לבית הלבן

הצלחה למשלחת ראשונה של תושבי הגליל שנפגשה בוושינגטון עם נציגים בבית הלבן, סנטורים מחוקקים וראשי קהילות יהודיות

משלחת ראשונה של תושבי הגליל יצאה לפגישות בארה"ב, בעקבות המצב הקשה בגבול הצפון. המשלחת יצאה לוושינגטון, ביוזמת שגריר ישראל בארה"ב לשעבר, ד"ר מייקל אורן, העומד בראש עמותת "Israel Advocacy "Group. זו המשלחת הראשונה של תושבים מהגליל, שהגיעה לבית הנבחרים ולבית הלבן למפגשים עם חברי קונגרס אמריקנים וראשי קהילות יהודיות, במטרה לעורר מודעות על המצב הקשה בגבול הצפון.

בין השאר, נפגשו חברי המשלחת עם חברי קונגרס דמוקרטים ורפובליקנים – ריצ'י טורס, בראד שניידר, קתי מקמיריס-רוג'רס, טד לו, יואן ססיקמני ועוד.

חברי המשלחת העבירו בגוף ראשון את החוויות האישיות והמצב הקשה של המשפחות המפונות מבתיהם מזה שמונה חודשים, הסבל הגובר של תושבי האזור, המצב הכלכלי המתדרדר באזור בעקבות העסקים הסגורים, ההרס והשריפות. זהו מצב שאינו מוכר כלל בקרב בעלי השפעה ומקבלי החלטות בוושינגטון והנושא לא זוכה להתיחסות בתקשורת הבין-לאומית.

שגריר ישראל בארה"ב לשעבר מייקל אורן: "בכל יום נורים מאות טילים על יישובי הצפון. כבר שמונה חודשים, שהתושבים עקורים מבתיהם, זהו מצב בלתי נסבל. פרנסתם, בתים, לולים, שטחי חקלאות ומטעי פרי עולים באש ואין אופק לסיום המלחמה.

"החלטתי להביא לוושינגטון את המשלחת שתדגיש בפני חברי הקונגרס את המחיר הכבד בעקבות הירי הבלתי פוסק ובכדי להרחיב את הלגיטימציה של ישראל אל מול חיזבאללה בגבול הצפון. הופתעתי לראות כי בארצות הברית ובעולם לא מכירים כלל את הלחימה בצפון והקשיים הרבים שחווים תושבי הצפון. מדובר בחזית נוספת בה ישראל נלחמת, לצד החזית בעזה. כולי תקווה כי המשלחת גרמה לחברי הקונגרס להבין מה מתרחש בצפונה של ישראל ולסייע במתן לגיטימציה עולמית ליום שבו ישראל תחליט לתקוף בלבנון".

חבר הקונגרס טד לו, שנפגש עם חברי המשלחת: "היה שובר לב לשמוע את סיפורי העקורים הישראלים מגבול הצפון. אני קורא לחיזבאללה להפסיק לאלתר את ירי הרקטות לשטח ישראל ואם החיזבאללה לא יעשה כך, הוא יישא בתוצאות מאד קשות".

עקורים בארצם

בראש המשלחת, עמדה יעל שביט, בעלת משרד לייעוץ אסטרטגי מהגליל. בין משתתפי המשלחת:

מירי ערמון, ממטולה, היושבת על גבול לבנון, נשואה + 3 ילדים, פונתה עם משפחתה בתחילת המלחמה עם כל תושבי מטולה. ביתם נפגע מטיל, המשפחה נדדה בין מספר מלונות, עד שהחליטו לשכור בית חלופי. בעלה הוא עצמאי שגויס למילואים ואינו יכול להגיע לעבוד בשטחים החקלאיים הצמודים לגבול והנזקים אדירים.

ג'ודי (יהודית) יבור, גם היא ממטולה, אימא לשני בנים בוגרים וסבתא לנכדים. עלתה מלונדון לפני 30 שנה, למטולה. יצאה עם בעלה בתחילת אוקטובר לחופשה בת שבועיים, שתוכננה מראש. החזרה מהטיול כבר הייתה לבית חברים בתל אביב, כי מטולה פונתה. בעלה לא הצליח להתמודד נפשית עם המצב, וב-16.12, עבר אירוע מוחי ונפטר. בתחילה, לא אישר הצבא את קבורתו במטולה, עקב הסכנה, אך הבנים התעקשו והקבורה התבצעה בהיחבא, בשעות הלילה, לאור פנסים של כיתת הכוננות של מטולה. מבית העלמין, יצאו מיד חזרה למרכז הארץ. ג'ודי מתמודדת עם קשיים בירוקרטיים רבים בעקבות הפינוי ובניסיון למצוא מענה לענייני רפואה וכד'.

קרן אביב, מקיבוץ מצובה, הממוקם 2 ק"מ מגבול לבנון, נשואה + 3 ילדים, אחד חייל. פונו מהיישוב בתחילת המלחמה, עברו מספר מלונות וכעת שכרו בית בנהריה.

כרמל לנג, מכפר יובל, הממוקם 300 מטרים מגבול הצפון, מנהלת אדמיניסטרטיבית במפעל גדול בקריית שמונה שנסגר, העובדים עובדים מרחוק. עלתה לפני ארבע שנים לישראל, מניו ג'רסי. היא אם יחידנית, שפונתה עם שלושת ילדיה הקטנים ושאר משפחות היישוב לבית מלון, בתחילת המלחמה. עברו כבר שני בתי מלון. הוריה, מקיבוץ דפנה שפונו גם הם, מסייעים לה.

ניצן דנאל, מכפר סאלד, נשואה + 2, עובדת בהיי-טק. הקיבוץ לא פונה, אך הוא מרוחק רק 5.5 ק"מ מהגבול וירי הרקטות מגיע גם אליו. "מאז השבעה באוקטובר, חיי וחיי משפחתי הפכו לחיים בתוך מלחמה", אומרת ניצן. "אזעקות בלתי פוסקות עקב ירי טילים, כטב"מי נפץ, או יירוטים, רעש המטוסים שחגים מעלינו ללא הפסקה ופיצוצי התותחים הממוקמים ליד הקיבוץ. הקיבוץ מכותר בעמדות לחימה, לאורך גדר המערכת ושער הקיבוץ נראה כמו שער לבסיס צבאי. הילדים לומדים במקלטים ובמרחבים מוגנים, במתח נפשי בלתי פוסק, מפתחים פחדים וחרדות. את הקיבוץ עזבו משפחות רבות, חלקן בשל העובדה כי אין להן ממ"ד בבית. בימים אלו, גם אין שירותים מעיר המחוז קריית שמונה, לכן כל קניות המזון והסידורים, כמו רפואה וכדומה כרוכים בנסיעות".

ניצן מספרת שהבן הקטן שלה ישן עם רובה צעצוע שלו ושאל אותה אם יבואו מחבלים, היכן כדאי שיתחבאו…

דוד זיגדון, תושב קריית שמונה, מנכ"ל מכון המחקר מיגל, ייצג את האקדמיה והמחקר, שנסגרו בגליל. עשור של עבודה קשה בהבאת סטרטאפים לגליל, מימוש החלטת הממשלה לייסוד עמק הפוד-טק בגליל, יזמים, משפחות חוקרים ומרצים, כל אלה עומדים כעת בהמתנה. זיגדון אומר כי אינו יודע אם כל החוקרים יחזרו, מאחר שגם בימי שגרה, קשה להביא חוקרים לעבוד דווקא בגליל הרחוק. משפחות חדשות עם ילדים קטנים, שהגיעו להרחבות בקיבוצים, לא בטוח שיחזרו במצב הקיים. הסטודנטים במכללת תל-חי לומדים באמצעות זום. כאשר כל העולם למד בזום עקב הקורונה, זה היה מקובל ומובן. כעת, רק בתל-חי לומדים בזום והחשש הוא כי הסטודנטים יעברו ללימודים במקומות אחרים.

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
5
אירועים שיתקיימו ב 1st ספטמבר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd ספטמבר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 3rd ספטמבר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 4th ספטמבר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th ספטמבר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th ספטמבר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th ספטמבר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th ספטמבר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th ספטמבר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 10th ספטמבר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th ספטמבר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th ספטמבר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th ספטמבר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th ספטמבר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th ספטמבר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th ספטמבר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 17th ספטמבר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 18th ספטמבר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th ספטמבר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 20th ספטמבר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st ספטמבר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd ספטמבר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 23rd ספטמבר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th ספטמבר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th ספטמבר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th ספטמבר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th ספטמבר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th ספטמבר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th ספטמבר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th ספטמבר
No Events









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?