משולחן המועצה האזורית גולן

קבוצת משפחות מקהילת בני המנשה התארחה בגולן בסוף השבוע שעבר על מנת לבחון אפשרויות התיישבות בגולן פרויקט "נקודה טובה" חוזר גם הקיץ לחופי הכנרת עם מתנדבי הגולן במועצה ממשיכים בקידום תחום השירות והדיגיטציה טל צרפתי, מנהלת מרכז הצעירים גולן עם מסקנות מביקור בגרמניה עם משלחת של מנהלי מרכזי צעירים מישראל ותיקי הגולן חתמו את עונת הטיולים בביקור באתר סוסיתא המחודש ועוד


חוזרים הביתה

קבוצת משפחות מקהילת בני המנשה, המונה כ-80 איש, הגיעה בסוף השבוע שעבר לסמינר היכרות עם הגולן, על מנת לבחון אפשרויות התיישבות ברמת הגולן לקהילה.

קהילת בני המנשה בישראל מונה כיום כ-5,500 איש. שורשי הקהילה הם בצפוןמזרח הודו, שם הם החזיקו במסורת בת אלפי שנים לפיה הם צאצאי שבט מנשה, אחד מעשרת השבטים שהוגלו מארץ ישראלבסוף תקופת בית ראשון.  בחודש שעבר, אירעו מהומות בצפוןמזרח הודו, במסגרת מלחמת אזרחים בין שבטים מקומיים. במהומות, נפגעה גם קהילת בני המנשה שעדיין נותרה שם. בית הכנסת, ספרי התורה והמקווה של הקהילה נשרפו. אב לילדים נרצח ועשרות בתים של בני הקהילה נשרפו. בעקבות המהומות הללו, הקהילה פנתה לממשלת ישראל בבקשה לחילוץ ועלייה לישראל.

במהלך הביקור, בני הקהילה קיימו סיורים שכללו מורשת הגולן בהיבטים היסטוריים וגיאוגרפים בהובלה של קק"ל, ששמה לה למטרה לסייע בקליטת העלייה של בני השבט והשתלבותם בחברה הישראלית.

המשפחות נפגשו ושוחחו עם שני ראשי המועצות (גולן וקצרין) ופגשו נציגים של מחלקות הקליטה, רבני קהילות ותושבים. ביקור אנשי הקהילה הוגדר כמוצלח מאוד. רבים מאנשי הקבוצה התרגשו במהלך כל סוף השבוע, מעצם היותם דווקא בגולן, נחלתו ההיסטורית של חצי שבט מנשה. הם רואים בכך הגשמת חלום של למעלה מ-2,600 שנות גלות, לשוב לארץ ישראל ולנחלת אבותיהם, בפרט.

נקודה טובה

עשרות אלפי בני נוער מגיעים לכנרת במהלך החופש הגדול. משרדי הרווחה, החינוך, הבריאות, הקליטה והמשרד לביטחון פנים, יחד עם המועצה האזורית גולן ואיגוד ערים כנרת, חברו יחד לפרויקט ארצי מרגש – "מתחברים לנוער בחופים".
הפרויקט נועד לתת מענה לבני נוער המגיעים לאזור מכל הארץ ולהפחית מצבי סיכון הקיימים במרחב החוף. בחוף "לבנון", פועל כעשר שנים מתחם בשם "נקודה טובה" והוא אחד מתוך שבעה מתחמים הפעילים בארץ והוותיק שבהם. המתחם יפעל
מה-30.7 ועד 25.8, בין השעות 21:00-03:00 בלילה. בני הנוער המגיעים למתחם נהנים מאווירה שקטה ורגועה, פינת שתייה, משחקים ויצירה וכמובן, עמדות הטענה לטלפונים הסלולריים.
אנשי מקצוע מתחום החינוך והטיפול ומתנדבים רבים מכל רחבי הארץ, המהווים מבוגרים מיטיבים, מאכלסים את המתחם ודואגים לתת לנערות ולנערים כמה שעות של שקט במרחב מוגן ורגוע.
הצוות יוצא גם לחופים במטרה להציג נוכחות, להיות המבוגר המשמעותי בחוף, מי שמרגיע את האווירה בעת הצורך ויודעים לטפל ברגישות במצבים בעייתיים ולהזמין את בני הנוער להגיע ל"נקודה טובה".
הקיץ כבר כאן וחופי הכנרת מתמלאים בבני נוער מכל הארץ. כולנו מקווים שהם ייהנו ויבלו ויחזרו לביתם בשלום. כשצריך, הצוות הנהדר שלנו מחכה להם בחוף "לבנון", ב"נקודה טובה.

לפרטים נוספים, דברו עם אפרת: 054-5672322

מתכננים קדימה

במסגרת הפעולות לקראת הרחבת היישוב קדמת צבי, התקיים בשבוע שעבר סיור שטח עם נציגי אגף ההנדסה והתכנון של המועצה, נציגי היישוב ואנשי מקצוע ממשרד התכנון "רז אדריכלים". במפגש והסיור, נדונו מספר נושאים ובהם הוספת יחידות דיור והסדרת פנים היישוב. נמשיך ונעדכן גם בהמשך.

שלכם ובשבילכם גם בדיגיטל

במסגרת השיפורים וייעול השירות ודרכי ההתקשרות בין התושבים והמועצה, נעשו בחודשים האחרונים מספר פעולות רחבות שכללו את החלפת מערכת הCRM (מערכת ניהול לקוחות) של המועצה במערכת מודרנית ויעילה וכן את השקת האפליקציה החדשה "גולנית", המאפשרת (בין היתר) להתנהל מול המועצה כמעט בכל נושא באמצעות הווטסאפ.

בימים אלו, אנו עמלים על שדרוג מקיף של אתר המועצה. מדובר בתהליך ארוך ומורכב הכולל אפיון מדויק של צרכי התושבים, לצד אלו של עובדי המועצה ונותני השירות. כמו כן, חשוב לנו להבטיח שכל המערכות הדיגיטליות החדשות יסונכרנו יחד, תוך התאמה מקסימלית לעידן הדיגיטלי. כך נבטיח שירות טוב בצורה פשוטה, קלה וידידותית.

במסגרת תחילת העבודות בנושא האתר, התקיים השבוע מפגש עם נציגי חברת "Malam", האחראים על תפעול האתר הקיים. במפגש, עלו נושאים שונים כמו שירותיות וכן התאמת האתר לתקופת הביניים, עד לעלייתו של אתר חדש ומשודרג. אנחנו עם היד על המקלדת. במסגרת זו, נשוב ונזכיר לכולם שוב את הוואטסאפ הישיר של המועצה.

לקשר ישיר ומהיר אתנו שמרו את המספר אצלכם בנייד: 050-3007002

זה סימן שאתה צעיר

מנהלת "מרכז צעירים" גולן, טל צרפתי, חזרה ביום שישי האחרון מביקור של משלחת מנהלי מרכזי צעירים בגרמניה. המשלחת יצאה מטעם המרכז לשלטון מקומי, בכדי ללמוד ולהכיר מגמות בתחום הצעירים, במקומות אחרים בעולם.   

טל מספרת: "במהלך השהות בגרמניה, עסקנו עם המארחים שלנו במתודות חינוך, טולרנטיות ובמאבק בשנאת זרים. היו גם דמעות ומדי פעם שתיקות רועמות. אחרי הכול, זו גרמניה. המארחים הגרמנים של המשלחת הישראלית בנו שבוע בלתי נשכח ועשיר מבחינת תוכן וחשיבה. התרגשתי להגיש למארחים מתנות מהגולן, באדיבות אגף התיירות וארכיון הגולן. זה המקום גם להודות למועצה על התמיכה ביציאה למשלחת. זהו מהלך חדשני ונחוץ, שללא ספק יקדם תוצרים מרגשים בהמשך".

ותיקים ונהנים

בשבוע שעבר, יצאו כ-80 מוותיקי הגולן לסיור המסיים את שנת הטיולים הנוכחית. יצאנו לאתר סוסיתא, שנחנך מחדש לאחר שיפוצים ארוכים ולטיול שקיעה מרגש. הטיול היווה אירוע שיא לאחר שנה עמוסה ומלאה בפעילויות, בניצוחה של ירדנה שוקרון וכל צוות מחלקת הוותיקים. את הטיול פתחנו בארוחה משותפת, שכללה ממיטב מטעמי המטיילים עצמםפיצות, פירות ועוגות ולאחר מכן, יצאנו לסיור באתר, עם מדריכים מקומיים של רשות הטבע והגניםטל, מאפיק ויניב, מנאות גולן.

במחלקת הוותיקים, כבר עמלים על בניית התכנית לשנה הבאה, שתהיה לא פחות מגוונת ומעניינת ומאחלים לכולם קיץ טוב וחופשה נעימה. נתראה בספטמבר.

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
5
אירועים שיתקיימו ב 1st ספטמבר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd ספטמבר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 3rd ספטמבר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 4th ספטמבר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th ספטמבר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th ספטמבר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th ספטמבר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th ספטמבר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th ספטמבר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 10th ספטמבר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th ספטמבר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th ספטמבר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th ספטמבר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th ספטמבר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th ספטמבר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th ספטמבר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 17th ספטמבר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 18th ספטמבר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th ספטמבר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 20th ספטמבר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st ספטמבר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd ספטמבר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 23rd ספטמבר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th ספטמבר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th ספטמבר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th ספטמבר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th ספטמבר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th ספטמבר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th ספטמבר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th ספטמבר
No Events









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?