מתי הילדים מעריכים?

אם תשקיעו את מלוא האנרגיה בצורה שיטתית וסדורה, המציאות תתיישר בהתאם אליכם. אז, איך עושים זאת בכוונה לקבל הערכה לעשייה ולנתינה?

הגיעה לקליניקה אם חד-הורית. שיתפה בחיים לא קלים. עושה הכול לפרנס את ארבעת ילדיה בכבוד. שלא יחסר כלום. תזונה בריאה ומזינה, בגד ללבוש, חינוך פורמלי ואפילו בלתי פורמלי, חוגים ובאותה נשימה מוסיפה: "הם לא מעריכים כלום, למה?"

בכל 36 השנים, בהן אני אשת חינוך, וכ-20 שנים בקליניקה, אני מבקשת מכם, ההורים, להיות נחושים, עקביים ומתמידים בערך העליון שלכם בחינוך. תחיו בתוך סרט. שחקו את התפקיד שאתם רוצים לעצמכם. אם תאמינו בצדקת דרככם בכל לבבכם, ואם תשקיעו את מלוא האנרגיה בצורה שיטתית וסדורה, המציאות תתיישר בהתאם אליכם. אז, איך עושים זאת בכוונה לקבל הערכה לעשייה ולנתינה?

הערכים שלנו הם חלק מרכזי במי שאנחנו ובמי שאנחנו רוצים להיות. הערך בו אנו בוחרים שילווה אותנו בחיינו ושיהיה המוביל בחינוך שלנו, חייב להיות מאוד ברור לנו וברור לילדנו. מהו הערך שבאמצעותו נביא לידי ביטוי את האישיות שאנו רוצים להציג בפני הילדים שלנו וחשוב לנו, שכך יציגו עצמם לעולם, בעתיד. מהו הקו המנחה אותנו לחיים טובים ומלאי הצלחה. כהורים, כשאתם מתנהגים בהתאם לערכים שאתם דורשים מהילדים, הם מקבלים מודל חיקוי ורוצים להתפתח לכיוון ההצלחה שהם חווים בזכותכם.

חשוב מאוד להשתמש תמיד בהגדרת הערכים והתועלת שאותם אתם נותנים לילדים שלכם באמצעות כללי המסגרת הביתית והחינוך אותו אתם מקנים לילדים.

עבור כל תועלת מרכזית שהגדרתם, צרו אנלוגיה המתאימה לכל אחד מהילדים שלכם. למשל, יושרה היא ההתחייבות שלכם לבצע את מה שאתם מצהירים עליו. אדם בעל יושרה מתכוון לדבריו ומקיים את הבטחתו. כמה מכם אמרו שהם מתכוונים לרדת חמישה ק"ג ובסוף לא עשו זאת? כמה מכם אמרו שהם יתחילו להתאמן לפחות שלוש פעמים בשבוע ובהמשך התחרטו על המינוי שעשו בחדר הכושר, כי היו לכך מיליון תירוצים? מרביתנו לא באמת מקיימים את כל מה שאנחנו מצהירים עליו. כשאתם מצהירים על כוונתכם בקול רם, ודאו שאתם יודעים מהן הפעולות שיביאו אתכם להגשמתה ובצעו אותן במלואן.

האנלוגיה לכך היא שאין הורים עצלנים. כולם רוצים לעלות על הרכבת, אם רק ידעו לאן היא נוסעת, מהו זמן הנסיעה ואיפה התחנות שלה. כמדריכת הורים, אני מסייעת להורים להכריז על כיוון הנסיעה ועל היעד הנכסף בחינוך שלהם. כל זאת, אחרי שהכרתי טוב את ההיסטוריה של ההורים ויש לי אפשרות להציג לילדים את העשייה העיקשת של ההורים והנחישות שלהם להצלחה. ילדים מאוד אוהבים להתגאות בהורים שלהם ובעשייה שלהם. "לאבא שלי יש סולם", "אימא יקרה לי". שקפו לילדים את הערכים שעליהם אתם גדלתם, בזכותם אתם הצלחתם, שקפו את העשייה שלכם ותדרשו שהילדים שלכם לא יוותרו על הדרך, גם אם היא קשה להם. דִרשו שיהיו עיקשים להשגת היעד ונחושים להגיע אליו. הערכה מגיעה בהבנת התועלת שבהטמעת הערך וקיומו בפועל.

אוקטובר 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
29
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
2
אירועים שיתקיימו ב 1st אוקטובר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אוקטובר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 3rd אוקטובר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 4th אוקטובר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אוקטובר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אוקטובר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אוקטובר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אוקטובר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אוקטובר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 10th אוקטובר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אוקטובר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אוקטובר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אוקטובר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אוקטובר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אוקטובר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אוקטובר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 17th אוקטובר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 18th אוקטובר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אוקטובר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 20th אוקטובר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אוקטובר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אוקטובר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 23rd אוקטובר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אוקטובר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אוקטובר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אוקטובר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אוקטובר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אוקטובר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אוקטובר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אוקטובר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 31st אוקטובר
No Events









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?