ראש המועצה, דימי אפרצ'ב, פנה ליו"ר דירקטוריון "לאומי", דוד ברודט, בבקשה לשקול שוב את ההחלטה לעבור למתן שירותים דיגיטליים בלבד בסניף קצרין. השבוע נמסר מדובר הבנק כי הוחלט להשאיר את מתחם הטלרים לטובת הלקוחות
בסוף חודש זה, צפוי היה בנק "לאומי" בקצרין לסגור את שירותי העובר ושב שלו, מתוך מדיניות של "התייעלות". הכוונה הייתה להעביר את שירותי הבנק, מהשירות האישי מול האשנב לשירותים דיגיטליים שנעשים דרך האינטרנט, הסמארטפון, או החלון שליד דלת הכניסה בחוץ.
ראש המועצה, דימי אפרצ'ב, פנה ליו"ר דירקטוריון "לאומי", דוד ברודט, בבקשה לשקול שוב את ההחלטה לעבור למתן שירותים דיגיטליים בלבד בסניף קצרין "בשל האוכלוסייה המגוונת ביישוב, "חלקם קשישים, עולים ועוד, בקהילה הנעזרת בשירותי הבנק היחיד שיש ביישוב", אמר אפרצ'ב.
"סניף בנק 'לאומי' הוא סניף מרכזי להמוני תושבים ברמת הגולן וסניף בלעדי בקצרין", אומר יהודה דאו, תושב קצרין ופעיל חברתי בעיר. "הסניף, אשר פועל למעלה מ-35 שנה, משמש לקוחות פרטיים ועסקיים כאחד. מחלקת העו"ש היא מחלקה מרכזית במערכת הבנקאות אשר משמשת לניהול הפעילות הפיננסית השוטפת. בהנחה שלכולנו – תושבי קצרין ורמת הגולן – סניף 'לאומי' הוא היחיד והקרוב ביותר אלינו, זוהי החלטה חסרת צדק וללא התחשבות בפילוח הדמוגרפי של האזור.
"חלק נרחב מאוכלוסייה הוא מהגיל השלישי שעידן ה'דיגיטליזציה' מסורבל ומסובך עבורם ואף לא רק הם מרגישים בחוסר נוחות עם העידן הטכנולוגי, שאינו מהווה תחליף לשירות אישי. גם הניידות לסניף אחר מחוץ לגולן אינה אפשרית וזמינה לכל אחד".
דובר בנק "לאומי", לי נוימן, מסר ל"שישי בגולן": "לאחר בחינה מחודשת של הנושא ולאור העובדה כי סניף 'לאומי' הנו היחיד הפועל בעיר, הוחלט להשאיר את מתחם הטלרים לטובת הלקוחות".
"מניעת הסגירה הביאה הקלה רבה בקרב התושבים. אין ספק שבמקום כמו קצרין, שתחרות בנקאית לא נמצאת בו ואופציית הניידות לחצור, טבריה, או בני יהודה היא לא האופציה האידאלית משלל סיבות, החלטה זו היא מוצדקת, הוגנת והכרחית עבור שני הצדדים", נמסר מתושבת מרוצה.