השפעת המדיניות החדשה של מטא (פייסבוק) על עולם העיתונות הדיגיטלית – מה המשמעות לעתיד החדשות ברשת?
לאחרונה, חברת "מטא" (לשעבר פייסבוק) נקטה במדיניות שמקטינה את החשיפה לתוכן חדשותי באפליקציות שלה. על פי דו"ח של "Chartbeat" וSimilarweb"-", זה כבר משפיע בגדול – הפניות מפייסבוק לאתרי חדשות ירדו ב-50% בשנה האחרונה!
מדובר בנתונים מ-792 אתרי חדשות ותקשורת, כשהמגמה ברורה: "מטא" מפחיתה את התלות בפוסטים חדשותיים ומעדיפה להתמקד בתוכן בידורי, במיוחד קטעי וידאו.
החל מ-2018, הירידה בהפניות מפייסבוק הייתה מ-30% ל-7% בלבד!
השינוי במדיניות "מטא", שכולל גם סיום פרויקט "Facebook News", נועד להעלות את רמת ההנאה של המשתמשים מהאפליקציה, תוך כדי הקטנת פוליטיזציה וויכוחים. זה משאיר חברות תקשורת עם פחות חשיפה ומשאבים, אך מצד שני, ייתכן שזה מנקה את המרחב הדיגיטלי מתוכן מזיק ומטעה.
צוקרברג עצמו הודה שהמשתמשים מעדיפים שלא לראות פוליטיקה וויכוחים בחוויה שלהם ברשת, מה שהוביל לשינוי האסטרטגי של החברה. זהו שינוי שעלול להשפיע על חדשות ומידע שאנו מקבלים ברשת, אך עשוי להוות הזדמנות למציאת דרכים חדשות וחיוביות יותר להגשת תוכן.
אז מה יהיה עם העתיד של חדשות הדיגיטל? הזמן יגיד, אבל עד אז, נראה שצוק מנסה לקחת את פייסבוק לעידן חדש, עם או בלעדי חדשות. בעידן שבו הלייקים פוחתים, אולי הפתרון הוא פשוט להקליק על ה"לא לייק"?
כתבות שיכולות לעניין אותך
אולי יעניין אותך גם:
-
למצוא את האור
השבת, ראש חודש תמוז, יהיה יום האזכרה ה-11 למותה של בתנו האהובה, אפרת. נראה כאילו…
-
לסייבר את האוזן
קורס מגן בסייבר הוא קורס צה"לי יוקרתי ביותר, המכשיר את חניכיו ללוחמת הסייבר ההולכת ומתפתחת.…
-
מוקירים את המילואים
רן קמינסקי הוא תושב ומזכיר קיבוץ אורטל. רב סרן (מיל') רן קמינסקי הוא מפקד פלוגת…