בשנת 1975, הייתה אהובה עוזרי לכוכבת הראשונה של המוזיקה המזרחית בארץ, שהקדימה את אייל גולן, זהבה בן ואפילו זוהר ארגוב. השנה חזרה עוזרי בענק עם "מעלי דממה", אלבום חדש שבו מיטב האמנים בארץ מבצעים שירים שכתבה והלחינה
עד עכשיו, מוקד העניין כאן במדור, היה תחילת דרכו של הרוק והמוזיקה האלטרנטיבית בארץ, אבל הגיע הזמן גם לקצת חאפלה. למרות שרבים מייחסים את "המהפכה של המוזיקה הים-תיכונית" לאתניקס ואייל גולן באמצע שנות ה-90, אסור לשכוח את אלו שתקעו את היתד הראשונה במקביל להתפתחות הרוק בארץ. השמות הבולטים בהקשר הזה, הם אהובה עוזרי, אבנר גדסי, דקלון, רמי דנוך וחיים משה, חלקם כחברים בהרכבים "צלילי הכרם" ו"צלילי העוד".
במבט לאחור, אפשר בהחלט לציין את אהובה עוזרי ככוכבת הראשונה של המוזיקה המזרחית בארץ. נקודת הציון החשובה הראשונה שלה הייתה ב-1968 כשפגשה את אחד המוזיקאים ההודיים החשובים, ראווי שנקר שלימד אותה לנגן בכלי הייחודי בולבול טרנג. עוזרי הפכה לוירטואוזית מאז והיא האישה הישראלית היחידה ובין הבודדות כנראה בעולם שעשו קריירה מהכלי הזה. ההצלחה המרשימה של תקליטה הראשון "היכן החייל" שיצא ב-75, הוביל לכך שהייתה הראשונה מהז'אנר שקיבלה התייחסות גדולה מאוד בכלי התקשורת. למרבה הצער, תחילת הקריירה שלה גם הייתה השיא ובשנת 82, החליטה לפרוש מהופעות והקלטות בעקבות שורה של טרגדיות משפחתיות.
לאחר הפרישה החלה ללמד פיתוח קול כשבין תלמידיה נמנה גם זוהר ארגוב, כך פספסנו את כשרונה עד לשנת 97 שבה חזרה אל הקהל עם אלבום חדש. גם הפעם, המזל לא האיר לה פנים ואחרי 3 שנים בלבד חלתה בסרטן במיתרי הקול ששוב אילץ אותה לחדול את פעילותה המוזיקלית. באופן מפתיע, עוזרי התאוששה מהר מהמחלה והשנה חזרה בענק עם "מעלי דממה", אלבום חדש שבו מיטב האמנים בארץ מבצעים שירים שכתבה והלחינה. ברשימת להיטי העבר הגדולים שלה נמצאים "היכן החייל", "עמק הפרחים" וכמובן "צלצולי פעמונים" הנצחי. עוזרי השפיעה במהלך השנים לא רק על מוזיקאים המשתייכים לזרם הים-תיכוני, אלא גם על כמה שדווקא מבצעים לרוב סגנונות אחרים לגמרי כמו ברי סחרוף, אהוד בנאי, דודי לוי, יהודית רביץ והדג נחש. עם חלקם אף הקליטה כמה שירים לאורך השנים.
מי שליווה את עוזרי בימיה הראשונים הוא רמי דנוך שהחליט להקים בסוף 1973 את להקת צלילי העוד יחד עם הגיטריסט האגדי יהודה קיסר. במקביל החל לפעול ההרכב "צלילי הכרם" של דקלון ובן מוש שטענו כי דנוך וחבריו העתיקו מהם את החומרים שבוצעו אז בהופעות וחלקם אפילו הופיעו בתקליטים של שתי הלהקות. בכל אופן, "צלילי העוד" הם הראשונים שהוציאו את תקליט הבכורה, שנמכר בצורה חסרת תקדים בשנת 75. "חנהל'ה התבלבלה" ו"איילת חן" הם שני השירים הבולטים יותר שגם זכו במרוצת השנים לגרסאות כיסוי רבות. שני ההרכבים המשיכו להוציא תקליטים במהלך שנות ה-70, שזכו לפחות הצלחה מתחילת הדרך ובין השנים 82-84 שניהם הפסיקו לפעול. בשנת 79 הצטרף ל"צלילי הכרם" חיים משה כסולן שהפך לאחד משני הכוכבים הגדולים של תחילת שנות השמונים. הזמר השני היה כמובן זוהר ארגוב שיקבל כאן את תשומת הלב הראויה בשבוע הבא.