שומרים על החיים, ממשיכים קדימה

בריאיון לקראת השנה החדשה, אומר ראש המועצה האזורית גולן, אורי קלנר: "בתקופה זו, אנו מתמקדים בעיקר בשתי מטרות: שמירה על חיי התושבים בגולן ובשמירה על שגרה ורציפות בחיי היום-יום של קהילות הגולן". יש גם הרבה תכניות לעתיד

ראש השנה מהווה הזדמנות חגיגית לתכנן את השנה העומדת בפתח ולהתבונן אחורה על כל הישגי השנה החולפת. לקראת ראש השנה, ישבנו עם ראש המועצה האזורית גולן, אורי קלנר, לריאיון חגיגי המסכם שישה חודשים בתפקיד.

איך אתה מסכם את השנה האחרונה ואת התקופה מאז נכנסת לתפקיד?

אורי: "השנה האחרונה הייתה השנה המאתגרת ביותר שחווינו בגולן בכל תחום אפשרי. המלחמה הנמשכת מציבה בפנינו אתגרים בתחומים נרחבים ואנו מתמודדים עמם מדי יום. בחודשים האחרונים, יחד עם העיסוק הבלתי פוסק בנושאי חירום וביטחון, אנו מקדמים עשייה שוטפת מתוך ראייה קדימה ותכנון אסטרטגי לשנים הקרובות, במטרה להצעיד את הגולן קדימה. לנגד עיניי, עומדת כל הזמן המטרה לעשות הכול על מנת לאחד את קהילת הגולן, להגדיל את המכנה המשותף תוך כבוד לגיוון ולייחודיות של כל קהילה, לתת ערך ולפעול למען העצמת הקהילות שלנו, מתוך ראייה כללית אסטרטגית".

מהם התחומים המרכזיים בהם אתה והצוות עוסקים?

"הצוות המוביל את המועצה כולל את סגנית ראש המועצה ומ"מ דליה יוסף, מעין זיוון, האמונה על תחומי הקהילה החינוך, החוסן והמרכז הקהילתי ואת סגן ראש המועצה, יעקב שה לבן, מיונתן, האמון על תחומי הכלכלה, התיירות וקשרי החוץ.

"את פנים הארגון מוביל מנכ"ל המועצה, עמית כהן, העומד בראש תהליך מיקוד לקביעת יעדים ומטרות לכל אגף, בניית מבנה ארגוני חדש, כשמטרת-העל היא השירות לתושב. במהלך הקיץ, הוביל עמית את ההכנות לפתיחת שנת הלימודים, בניית והוספת מבנים למוסדות חינוך, שיפוץ ומיגון מוסדות חינוך בהתאם לתכנית העבודה שהכינו אגפי התפעול והחינוך.

"בתקופה זו, אנו מתמקדים בעיקר בשתי מטרות: שמירה על חיי התושבים בגולן ובשמירה על שגרה ורציפות בחיי היום-יום של קהילות הגולן. הקמנו שלוחת מרכז חוסן משותפת לגולן ולקצרין, כולל הרחבת טיפול פרטני והתערבות קהילתית. בנוסף, אנו מייחסים חשיבות רבה להסברה ולהעברת המידע הביטחוני לתושבים באופן מידי, אמין ושקוף, כחלק מהחוסן ואנו עושים זאת באופן רציף.

"פעלתי לגייס למעלה ממאה מיליון ש"ח, ממשרדי הממשלה, לפרויקטים של תשתיות, בניית מבני חינוך וביטחון, כמו גם תרומות רבות שנותבו לחיזוק המנהיגות ביישובים, להגברת החוסן הקהילתי באמצעות אירועים קהילתיים, אירועים למשפחות המילואים והעצמת צוותי החינוך. כל זאת, בשיתוף מנהלי האגפים והמחלקות, צוות מקצועי ומחויב וכלל עובדי המועצה, אשר מקדישים את זמנם ועושים לילות כימים על מנת לתת מענה ושירות טוב לתושבים בזמני שגרה וחירום.

"זוהי הזדמנות נפלאה להודות לכולם על פועלם בשנה האחרונה".

שת"פ רצוף עם קצרין

איך אתה רואה את הממשק בין היישובים למועצה?

אורי: "מנהיגויות היישובים בגולן רציניות ואחראיות ולוקחות חלק פעיל בכל נושא בחיי היום-יום ביישובים ובגולן. אנו רואים חשיבות רבה לשיתוף, לחשיבה יחד ומתוכם – לקבל החלטות מתוך ראייה רחבה. היכולת להמשיך לתפקד במציאות מאתגרת, תוך איחוד הקהילות ושמירה על תפקוד שוטף, מהווה את אבן היסוד עליה נשענת הקהילה כולה".

כיצד אתה רואה את שיתוף הפעולה האזורי עם קצרין?

"זוהי אסטרטגיה, על מנת להצליח ולקדם את הגולן כולו בשנים הקרובות ברמה האזורית, יש צורך בשילוב כוחות של ההנהגות האזוריות. ראש מועצת קצרין, יהודה דואה ואני מתנהלים בשיתוף פעולה רצוף ומתמיד, מאז נכנסנו לתפקיד, מתוך ראייה אסטרטגית ששיתוף הפעולה בין הגולן וקצרין יקדם את האזור כולו. קידום החלטה 864, לחיזוק ההתיישבות בגולן ובקצרין, יסייע רבות בהרחבת ההתיישבות בגולן ואנו עובדים יחד על תיקון החלטה זו והתאמתה לצרכי הגולן וקצרין".

איך משתלבים משרדי הממשלה בסיוע לגולן?

"במהלך החודשים האחרונים קיימנו פגישות רבות עם בכירים במשרדי הממשלה השונים: שרים, חברי כנסת ומנכ"לי משרדים, על מנת לרתום את כולם לקידום הגולן, בייחוד בתקופה זו. רתימת משרדי הממשלה ועובדיהם מסייעת בקבלת תקציבים ובתכנון אסטרטגי ארוך טווח לפיתוח הגולן. אחד ההישגים המשמעותיים שלנו הנו קבלת אישור ממשרד האוצר להרחבת מתן הפיצויים לכלל העסקים בגולן, החל מחודש מאי וכן בסיוע לעסקים באופן ישיר מול רשות המִסים באמצעות מפגשים ישירים".

כיצד כל זה לידי ביטוי בשטח?

"בחודשים האחרונים, המועצה גייסה קרוב למאה מיליון ש"ח, לפרויקטים רבים בגולן בתחום החינוך, התרבות וחיזוק החוסן הקהילתי, הביטחון והמיגון. אנחנו משלבים יכולת גיוס כספים עם ביצוע בשטח: נבנו והוצבו מבנים רבים לכיתות חדשות ומיגון, התחילו פרויקטים לשיקום תשתיות ושיקום מרכיבי ביטחון בכל היישובים, בהיקף כולל של כ-40 מיליון ש"ח. תכנית זו מנוהלת על ידי אגף התשתיות של החכ"ל ומחלקת הביטחון של המועצה והעבודות מתקדמות בקצב מהיר, תוך איגום משאבים המאפשר להרחיב את השיקום. בנוסף, כעשרה מיליון ש"ח גויסו להצטיידות מחלקות ההגנה היישוביות. סכום נוסף של 30 מיליון ש"ח גויס להוספת תשתית נרחבת של מיגון טכנולוגי במרחב הגולן, הכולל מצלמות, אמצעי תצפית ו'מוקד רואה'.

"בנוסף לכל אלו, רכשה מחלקת הביטחון ציוד כיבוי אש לכל יישובי המועצה: גרורי כיבוי, מפוחי כיבוי וביגוד מיוחד המיועד לשריפות וכן נמשך רכש טרקטורוני הכיבוי, כאשר חלקם כבר הגיעו".

התהליך האסטרטגי

מהו התהליך האסטרטגי אותו מובילה המועצה בחודשים האחרונים?

אורי: "גולת הכותרת של תחילת הקדנציה היא הובלה של תהליך אסטרטגי בחמישה תחומים מובילים: ביטחון וחירום, קהילה, חינוך, כלכלה ותשתיות. זהו תהליך מובנה של גיבוש חזון, ערכים, יעדים ותכנית פעולה ארוכת טווח למועצה. מטרתו העיקרית היא להבטיח שהמועצה תפעל באופן יעיל, ממוקד ומכוון להשגת המטרות העיקריות, תוך מיצוי הזדמנויות ממשלתיות והתמודדות עם אתגרים וצרכי התושבים. בסיום התהליך, נבסס תכניות עבודה בתחומים אלו, בהובלת עובדי המועצה ומנהלי האגפים.

"את צוותי העבודה השונים הובילו בעלי התפקידים במועצה, האמונים על התחום ולקחו בהם חלק נציגי מליאה, נציגי גופים וארגונים רלוונטיים ונציגי הציבור. במהלך חודשי הקיץ, נפגש כל צוות על מנת לגבש את תמונת העתיד, היעדים האסטרטגיים, פעולות לביצוע ושותפים בתחום הנבחר, תוך סנכרון, על מנת להיחשף לתכניות העבודה האחרות ולהכיר אותן.

"בשבוע שעבר, אושרה במליאה התכנית הראשונה מתוך חמש התכניות ובקרוב תופץ חוברת של תכנית זו לתושבים:

תכנית התשתיות (פתרו"ן – פיתוח תשתיות רמת הגולן) היא תכנית רב-שנתית שקופה הכוללת את כלל מרכיבי התכנון והביצוע לפיתוח תשתיות בהסתכלות אסטרטגית, אזורית ויישובית, תוך שמירה על אופיו הטבעי של הגולן והאיזון בין המרחב הטבעי והשטחים הפתוחים, חיזוק תשתיות קהילתיות ושירות לתושבים במסגרת מרכזים אזוריים וחיזוק התשתיות ביישובים באמצעות תכנית-אב לתשתיות ותכנית חומש לביצוע.

"ארבע התכניות הנוספות נמצאות בשלבים מתקדמים:

"תכנית הקהילה מציבה את הקהילה כעוגן של זהות וביטחון. תכנית מקיפה לחיזוק הקהילתיות, הצמיחה, אוכלוסיית הצעירים והתשתיות המחברות.

"תכנית החינוך – הצבת המצוינוּת, החינוך והרצף החינוכי בסדר עדיפות גבוה, תוך שימוש בחיזוי דמוגרפי וגיוון המענים החינוכיים.

"תכנית הכלכלה: פיתוח מנועי צמיחה כלכליים ברמת התושבים, היישובים והמועצה.

תכנית הביטחון והחירום: תכנית חומש לעצמאות המועצה והיישובים בתרחישי החירום השונים, חיזוק החוסן והמנהיגות בגולן.

"לאחר הצגת כלל התוכניות ואישורן במליאת המועצה, הן תפורסמנה לציבור, לצורך התייחסות ומשוב".

בתקופה מורכבת זו, לאן אנו הולכים?

"אנו נאחזים באדמת הגולן ויחד עם העיסוק הבלתי פוסק בביטחון ובמצבי חירום, ישנה חשיבות רבה בשמירה על שגרת היום-יום. תושבי הגולן מוכיחים יכולת התמודדות מופלאה בשנה האחרונה. תחושת השייכות, הסולידריות והערבות ההדדית השוררת בקהילות הגולן מאפשרת לנו להישאר בגולן ולקיים חיי קהילה. ההתעקשות על הישארות יחד בקהילות, תוך סיוע הדדי ברמה האישית, ברמה היישובית ובין היישובים, תאפשר לכולנו לעבור יחד את התקופה.

"לסיום, אני מבקש לברך את כלל תושבי הגולן בברכת האחדות, ראיית הטוב והמחבר. הבסיס לקיומנו כאן בגולן הוא היחד וכל פעילות המועצה הנה במחשבה איך לפעול לחיבור הגולן ולטובת הגולן.

"בשנה הקרובה, לא משנה מה יקרה, נתאמץ להיות אחד למען השני ומתוך זה, נצליח בכל מעשינו.

"בתפילה לשנה טובה ומתוקה, יחד עם שובם של החטופים, החלמה מהירה ומלאה לפצועים וחזרתם לשלום של כל הלוחמים".

אוקטובר 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
29
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
2
אירועים שיתקיימו ב 1st אוקטובר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אוקטובר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 3rd אוקטובר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 4th אוקטובר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אוקטובר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אוקטובר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אוקטובר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אוקטובר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אוקטובר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 10th אוקטובר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אוקטובר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אוקטובר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אוקטובר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אוקטובר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אוקטובר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אוקטובר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 17th אוקטובר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 18th אוקטובר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אוקטובר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 20th אוקטובר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אוקטובר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אוקטובר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 23rd אוקטובר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אוקטובר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אוקטובר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אוקטובר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אוקטובר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אוקטובר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אוקטובר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אוקטובר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 31st אוקטובר
No Events









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?