בשבוע שעבר, ציינו כיתות א', בבית הספר "שורשים", את היום החמישים ללימודים, מתחילת השנה. לא ברור מאליו, בזמנים כאלה
ביום ראשון, י"א בשבט, 21.1.2024, כיתות א' חגגו את יום ה-50: 50 ימים של למידה מתחילת השנה. מדי בוקר, הילדים מונים את ימי הלימוד, בונים את המספר על פי היחידות והעשרות שלו, משוחחים על מבנה המספר, תכונותיו ומספרים סיפור על המספר.
ברור לכולנו שמניית 50 ימי לימודים בשנה זו אינם מובנת מאליה כלל. אלו הם 50 ימים שבהם כל התלמידים נמצאים יחד בבית הספר "שורשים". לא ביישובים, לא במשבצות דיגיטליות במסך הזום, או הגוגל מיט, אלא ימי לימוד בבית הספר, למרות הכול ולצד הכול.
ציינו את היום בפעילויות חווייתיות שהנושא המחבר של כולן הוא המספר 50. לתלמידים היו שש תחנות שבהן עברו, תרגלו, שיחקו, יצרו ולמדו:
- תחנה 1: בניית מגדל מ-50 חלקים (קפלות, קוביות, מגנטים ועוד).
- תחנה 2: מציאת המספר 50 כמה שיותר פעמים על גבי פלקט. בנוסף, קיבלו הילדים דף עבודה שעסק במנייה של 50 צורות שונות.
- תחנה 3: שרשרת דגם מ-50 קשים.
- תחנה 4: צרכנות מחושבת – ליקוט 50 ש"ח ממטבעות דמה ובהם היה על התלמידים לקנות חפצים מתומחרים ב"מכולת". התלמידים נדרשו לחשב את סכום הקנייה ואת העודף המגיע להם.
- תחנה 5: יצירת כתר של המספר 50.
- תחנה 6: קליעה למטרה וצבירת נקודות. כמו כן, בתחנה זו היה על הילדים לקפוץ בחבל 50 קפיצות.
לאחר הפעילות בתחנות, כולנו התפנקנו בעוגה בצורת המספר 50, מעשה ידיה של דלית. היום נעשה ליום חגיגי ושמח ולנו נותר רק לקוות ש-50 הימים יִמָשכו ויתרבו לכדי שגרה מבורכת ולמידה חווייתית.
אורטל וניצן, מחנכות א'
ערכה: אדוה טרם ברא"ס
כתבות שיכולות לעניין אותך
אולי יעניין אותך גם:
-
50 שנה למלחמת יום הכיפורים
כנס וודק העשירי התקיים בנושא מורשת קרב מלחמת יום הכיפורים ובסימן פתיחת שנת היובל למלחמה.…
-
מחממים את האבוקדו
מחקר חדש של מו"פ צפון הביא לצמצום 50% מנזקי הקרה במטעי האבוקדו. נבחנת יעילותן של…
-
תלמידי קצרין, צעדו בעיר לכבוד יום ירושלים
תלמידי קצרין, בירת הגולן החוגגת 40, צעדו בעיר לכבוד יום ירושלים, בירת ישראל, החוגגת 50…