המכללה האקדמית לחינוך "אוהלו" בקצרין מובילה את פרויקט "אקדמיה כיתה" הארצי של משרד החינוך. במהלך הכנס שנערך ב"אוהלו", הועצמו שיתופי הפעולה במגוון הרצאות מרתקות וסדנאות מגוונות
המכללה האקדמית לחינוך "אוהלו" בקצרין הנה מכללה לחינוך המובילה בפרויקט "אקדמיה-כיתה" ומספר הסטודנטים המשתתפים בו הוא בין הגבוהים בארץ – 140 סטודנטים.
"אקדמיה-כיתה" היא תכנית, חדשה יחסית, של משרד החינוך שמטרתה לשנות ולשפר את הליך הכשרת המורים, ולהעניק להם ניסיון בהוראה כבר בתקופת ההכשרה על ידי עבודה בצמד (הסטודנט עם המורה), בכיתות הלימוד עצמן. במסגרת התכנית, סטודנט להוראה נכנס באופן מלא לחיי בית הספר והגן, כהכנה נאותה לכניסה למקצוע ההוראה, על כל מרכיביו. תכנית "אקדמיה-כיתה" מציבה לעצמה יעד של חיזוק השותפות בין האקדמיה לבין בתי הספר, הגנים ומחוזות מערכת החינוך.
הסטודנטים ממכללת "אוהלו" מתנסים שלושה ימים בשבוע, בבתי ספר ובגנים שונים בצפון, במסגרת הפרויקט, שמעניק להם ניסיון בהוראה כבר בתקופת ההכשרה.
בשבוע שעבר, נערך במכללת "אוהלו" כנס "אקדמיה כיתה במרחבי למידה" – המתקיים זו השנה השנייה, בהשתתפות כ-250 סטודנטים, מורים וגננות, מכשירים, מנהלי בתי ספר, מקשרים בית-ספריים, מנהלי "פסגות", מפקחים, מנהלי תכנית "אקדמיה-כיתה" ואנשי סגל המכללה. בין המשתתפים הבולטים היו ראש הפקולטה לחינוך במכללת "אוהלו", ד"ר יונית ניסים, המפקחת על הפיתוח המקצועי במחוז צפון, ענת כהן, ראש תכנית "אקדמיה-כיתה" הארצית, גיל חדש, ראש החוג לגיל הרך במכללת "אוהלו", ד"ר אביבה דן והמפקחת על גני ילדים במחוז חיפה, ציביק קוסטא.
המתאמת אקדמית של תכנית "אקדמיה-כיתה", ד"ר עדני נייפלד, אמרה כי מטרת הכנס הייתה להעצים את הקשר הקיים בין הסטודנט להוראה לצוות המכשירים וכי הכנס יצר הזדמנות למפגש בעל אופי חדש, מחוץ למסגרת הרגילה של בתי הספר.
ד"ר נייפלד: "הכנס התקיים בט"ו בשבט. אין מתאים יותר מהאנלוגיה בין המשתתפים אנשי חינוך לעבודת האדמה – זריעה, חריש, דישון, טיפוח ולבסוף גם קציר. מושגים כמו 'נטיעה לדורות', 'שתיל רך' ו'פירות', נמצאים בטרמינולוגיה הבסיסית של כל מחנך. בפרויקט 'אקדמיה-כיתה' ניתנת ההזדמנות לכלל השותפים, להרחיב את מעגל ההשפעה, לשתול ולנטוע יחד, להצמיח זה את זה ולקטוף פירות משותפים, להיות משמעותיים עבור תלמידי ההווה ולהכשיר את מורי הדורות הבאים".
במתחם בתי הספר נשא דברים בכנס, גיל חדש, שהסביר על תקרת הזכוכית בעבודה עם ילדים בקצה הרצף ועל הדרך "לשבור" אותה ולהוביל את הילדים הללו להצלחה.
במתחם העתיד, שמעו הגננות והסטודנטיות לגיל הרך את הרצאתה של ד"ר דורון לרנר, שתיארה תהליך עבודה משותף של גן ומכללה, תהליך מרתק ומשמעותי.
לאחר מכן, התפזרו המשתתפים לסדנאות העשרה שונות, אליהן נרשמו מבעוד מועד. הבחירה בסדנאות הייתה בחירה של מורה וסטודנט והעצימה את השיתופיות. הסדנאות התקיימו במרחבי הלמידה החדשניים של "אוהלו", במתחמי הלמידה השונים ושילבו טכנולוגיות מתקדמות, יצירה, משחוק, רגש והנאה.