באזור התעשייה קצרין, אין מצוקת חנייה. ברוב הרחובות יש חנייה בשפע וללא תשלום. לכן נשאלת השאלה: מדוע הופעל נוהל החנייה?
הנוהל הופעל באזור מצומצם, ברחוב שמול החנייה הציבורית שליד מוסך ג.ש.ר ומול "דרך היין". מסתבר כי הגישה לעסקים באזור זה, לא הייתה נוחה, מצוקת החנייה הורגשה והיה צורך בהתערבות המועצה לנעשה. בשלב ראשון, החנייה שבאזור זה הורחבה וסומנה ובשלב שני, הופעל נוהל החנייה, כדי להפסיק את השימוש בשטח ציבורי לצורכי מסחר, דבר שהוא אסור על פי החוק ועומד בסתירה לכל נוהל תקין.
מסתבר כי עסק שעוסק במכירה וקניית רכב, השתמש במרבית מקום החנייה ברחוב זה ובכך, פגע בשכניו העסקיים ובתושבים שנזקקו לשירות במקום. גם החנייה הציבורית הגדולה שממול שימשה את מוסך ג.ש.ר כחנייה וכשטח לקנייה ומכירת רכב.
על רקע מציאות זו וכדי לעמוד בתנאי החוק, וכדי לאפשר שירות יעיל וטוב ביותר לאזרח, הופעל נוהל החנייה. גם פה, התשלום מבוצע ביישומון "פנגו" ו"סלופארק" ועבור השעתיים הראשונות, לא גובים תשלום. הפעלת הנוהל יצרה מציאות חדשה של מלאי חניות מזדמנות, דבר ששירת את התושבים ואת בעלי העסקים.
לבעלי העסקים ולעובדיהם, ניתנה האפשרות להחנות את רכבם בחנייה הגדולה ממול, לכל היום וללא תשלום. כיום, רשומים במועצה 114 עובדים שמימשו זאת. למוכרי הרכב, הוקצה שטח בחנייה הגדולה, בתשלום חנייה חודשי מסובסד.
בימים אלה, מגבשים במועצה שדרוג לנוהל. תושבים הבאים לקבל שירות של התקנת מערכות ברכב, תיקון תקר, יקבלו מבעל העסק שלט "רכב מקבל שירות" ולא יהיה צורך בהפעלת "פנגו". השלטים יוקצו מהמועצה וישמשו את בעלי העסקים הנוגעים בדבר.
נראה כי הפעלת נוהל החנייה בקצרין ובאזור התעשייה הנו צורך חיוני לסדר הציבורי ושירות חשוב לאזרחים, כי העיקרון של חנייה מזדמנת הוכיח את יעילותו.
כתבות שיכולות לעניין אותך
אולי יעניין אותך גם:
-
חנייה מוסדרת בשוק העירוני
רחבת חנייה חדשה תוקם בשוק העירוני בקצרין ותכיל 56 מקומות חנייה, מהם ארבעה השמורים לנכים.…
-
מה משקיעים מחפשים
משקיעים במיזם סטארט-אפ מחפשים תשואה מקסימלית בסיכון מינימלי. הם מצפים לחמש (לפחות) את ההשקעה שלהם,…
-
מתחם עסקים חדש ייפתח בגן התעשייה תל חי
בין השירותים שיינתנו במתחם החדש, משרדים בגדלים שונים לכל מענה ולכל גודל חברה, 2 חדרי…