בקרוב מאוד, יעלו לפסגת אתר החרמון לגובה 2040 מ' מעל פני הים תוך 5 דקות, 2400 מבקרים בשעה ב-42 קרוניות חדישות. השבוע, נחנך הרכבל החדש בטקס רב-משתתפים
בשעה טובה, ביום ראשון בשבוע, ביום הראשון של החורף האמתי, הושק לראשונה רכבל הקרוניות החדש באתר החרמון. הרכבל הוא בעל הספק העלאת נוסעים רב, כ-2400 איש בשעה, לעומת הספק הרכבל הישן שהניע כ-700 איש בשעה. מדובר בשדרוג משמעותי לאתר.
במהלך פרויקט הקמת הרכבל, נבנו 10 עמודים בגובה 7 מ' הנמוך ועד 22 מ' הגבוה ביותר ובתחנה התחתונה, נבנה מחסן שישמש לאחסון הקרוניות במהלך סופות שלגים. הרכבל החדש עמיד יותר לרוחות ותנאי מזג אוויר קיצוניים מהרכבל הפתוח ומאפשר העלאת ילדים, תינוקות, בעלי מוגבלויות ומבוגרים, כמעט בכל מזג אוויר. רכבל הקרוניות ישים קץ לתורי המבקרים בחורף לעלייה לפסגת ההר, משך הנסיעה יתקצר מ-15 דקות ל-5 דקות בלבד לכל כיוון.
עבודות בניית הרכבל החלו בסוף חודש מרס 2019. מדובר באחד הפרויקטים המורכבים ביותר, שבוצע כולו על ידי צוות אתר החרמון, בהובלת סמנכ"ל הרכש והלוגיסטיקה באתר, רפאל נווה. הפרויקט נמשך כ-8 חודשים ועבד בו צוות של 15 איש מעובדי האתר. בשלבים מסוימים בלבד, נדרש ליווי של אנשי חברת "לייטנר" האיטלקית. בתהליך הקמת הרכבל החדש, לקחו חלק עשרות מנופים, מאות טונות של ברזל, אלפי קוב של בטון ומנופים מיוחדים שהובאו לסייע בהקמת שני העמודים שגובהם מעל 20 מ'.
רפאל נווה מברך על המוגמר: "עמדנו בכבוד במשימה שהוצבה לפנינו. התהליך היה מורכב, אך עמדנו בלוחות הזמנים, בסטנדרטים הכי גבוהים, תוך הקפדה על בטיחות ועבודה בגובה ובתנאי מזג אוויר לא קלים. מדובר כאן בפרויקט מוצלח ביותר, מוצר מצוין שיהווה את מוקד הבילוי לכל ציבור המבקרים. כבוד גדול לכל השותפים בארץ ובחו"ל".
ברכבל החדש, בכל קרונית, ינועו שמונה אנשים. הקרונית עונה על תקני הנגישות ויכולה להכיל בנוסף לנוסעים עד שני כיסאות גלגלים בו-זמנית, היכולים לעלות על הקרונית באופן עצמאי.
מנכ"ל אתר החרמון, אלון פרידמן: "אנחנו גאים לפתוח את חורף 2020 עם בשורה לציבור הישראלי, תקופה חדשה מתחילה באתר החרמון. חזון האתר הוא להיות מרכז בילוי ונופש תיירותי 365 יום בשנה ואנו נפעל להגיע ליעד הזה"
מנכ"ל אתר החרמון, אלון פרידמן: "אנחנו גאים לפתוח את חורף 2020 עם בשורה לציבור הישראלי, תקופה חדשה מתחילה באתר החרמון. חזון האתר הוא להיות מרכז בילוי ונופש תיירותי 365 יום בשנה ואנו נפעל להגיע ליעד הזה".
היקף ההשקעה בהקמתו של רכבל הקרוניות החדש מסתכם ביותר מ-15 מיליון ש"ח. כל הסכום הושקע מכספי בעלי החברה, ללא מענקים, או השקעות חיצוניות.
צילומים: JINIPIX
כתבות שיכולות לעניין אותך
אולי יעניין אותך גם:
-
מתחם התעסוקה החדש WASSET-TECH יוצא לדרך!
השבוע, התקיים ב"קיי בר", במתחם וואסט, כנס מתעניינים במתחם התעסוקה החדשני: HUB טכנולוגי - WASSET-TECH…
-
הצפון הוא המרכז החינוכי החדש
המכללה האקדמית "אוהלו" מבססת את מעמדה כמוקד משיכה לאנשי חינוך והוראה, המוצאים בחדשנות הפדגוגית של…
-
ראיון עם קב"ט המועצה המקומית החדש
שמעון עזרן, 51, עד לאחרונה מפקד תחנת משטרת אום אל פאחם, הוא קב"ט המועצה המקומית…