מזל טוב, קצרין בת 47

בירת הגולן, בשבילנו תמיד העיר הגדולה, חגגה השבוע יום הולדת. זוכרת אותה עוד כשהייתה בת 16 – באתי לטיול עם החניכים מ"בני עקיבא"

קצרין חגגה השבוע 47. אני מכירה אותה כבר 31 שנה. הדייט הראשון הרציני שלנו, שלי ושל קצרין היה כשהייתי בת 18, קומונרית ב"בני עקיבא" בשירות לאומי. היא קצת יותר צעירה ממני. טיילנו בגולן במסע סוכות של "בני עקיבא", ישנו בקצרין בבית הספר "נופי גולן".

בערב, התכנסנו כולנו לאירוע גדול ברחבת המתנ"ס. האיש שלי, שיחיה, שהיה אז אחד החבר'ה בסניף, הגיע לבקר אותי. זו הייתה תחילתה של תקופת החיזור. אחד מהדייטים המושקעים שלו. הוא הגיע מכרמיאל לבדוק שאני בסדר וצולחת את הטיול הראשון שלי כקומונרית ועל הדרך, לפנק אותי במשהו לאכול, אחרי יום טיול… דרך אגב, השבוע אנחנו גם חוגגים יום נישואים 27 והבן שלנו התחתן אז גם לנו מגיע מזל טוב והלוואי שיהיו רק שמחות וחגיגות לנו ולגולן כולו ולעם ישראל.

הזיכרונות שלי מהטיול ההוא, שאכלנו אצל אסתר. אסתר הייתה השווארמה המיתולוגית במרכז המסחרי בקצרין. הוותיקים פה בגולן ודאי זוכרים. מצד אחד, הייתה אסתר (איפה שהיום "פיצבלה") מצד שני, המזללה של נפתלי, עד היום יש שם מזללה וליד נפתלי, הייתה קונדטוריית יעל. כבר אז, ראינו את נפתלי ויעל אחד ליד השני וכנראה שם, נחתם גורלנו לחיות יחד. האיש שלי שמו נפתלי, למי שעוד לא יודע.

מאז, אנחנו גם יחד וגם אוהבים את הגולן ואת קצרין ועוד לפני שהתחתנו, ביקרנו בה הרבה פעמים. אהבנו לטייל בנחלים, ואנחנו עדיין אוהבים להעלות זיכרונות מהגיחות לקצרין-של-פעם, כשהיינו צעירים. בעצם, אנחנו עדיין צעירים.

בשבילנו היא העיר הגדולה… כשאני צריכה קניות בסופרמרקט גדול קצת יותר מהצרכנייה ביישוב, אני נוסעת לקצרין. בקצרין, נמצא גם סניף הדואר והבנק ובית מרקחת וגם הפיצה האהובה עלינו והשניצלייה והשווארמה ויש לנו גם אחלה חומוסיות ומאפיות לרוב…

יש לנו פה הכול

חברים מהמרכז חושבים שלגור בגולן זה חלום, אבל הם לא מבינים איך אפשר לגור במקום מרוחק מהמרכז ובלי קַניון, בשבילם, להגיע לגולן לביקור זה קצת חוץ לארץ… אני מנסה לשכנע אותם שלנו יש הרבה מעבר לקניון וגם לנו יש קניון, נכון, קטן ובלי חנויות של מותגים, אבל יש לנו הכול בקצרין. יש "סטימצקי", בית מרקחת, חנות משחקים, מתנות ומכשירי כתיבה, תשמישי קדושה, בגדים, חנויות ספורט וטלפונים, מחשבים, חומרי בניין וכלי עבודה, צעצועים ופרחים, מספרות וקוסמטיקאיות, מכוני שיזוף וציפורניים, רופא שיניים מעולה, יקבים ומפעלים, בית בד ומזקקה לוויסקי, מוסכים טובים, מגרשי מכוניות, רפד ו"מי עדן", שיש רק בגולן ומופעים והצגות והמון עגלות קפה מסביב ומסלולי טיול וכנרת במרחק נגיעה ומה לא…

יש עוד המון וסליחה מאלה שלא מניתי אותם, אבל באמת יש לנו פה הכול ובכיף. אם אנחנו ממש רוצים קניון, או מותגים, אז נוסעים לראש פינה, טבריה, או כרמיאל, אבל בתכל'ס, אין כמו השקט והנחת שיש לנו בקצרין ובגולן.

אז מזל טוב לקצרין, בירת הגולן, אנחנו אוהבים אותך וגאים בך. בשבילנו, את העיר הגדולה והיפה וגם עכשיו, כשהאדמה קצת בוערת בגולן, והאויבים לא פוסחים גם עלינו, אנחנו עדיין חיים פה יציבים, כקהילה חזקה איכותית, שלא עוזבת את הגולן. מרגישים בטוחים בבית שלנו וממשיכים להתפלל לשקט ולפיתוח והרחבת הגולן ולעוד הרבה חגיגות חוויות ואירועים ומזל טוב גם לשיאל ואוריה שלנו, שהתחתנו השבוע.