בתחילת דרכה, למדה ד"ר אילנית ברנזון במכללה האקדמית צפת ועבדה עשרים שנים כיועצת אקדמית. עשתה תואר שני ודוקטורט ולאחרונה, החלה להרצות במכללה. סמנכ"ל המנהל האקדמי: "אנו מעודדים את קליטת הבוגרים שלנו בסגל האקדמי"
השבוע התקיים טקס הענקת התעודות למצטייני הנשיא, במכללה האקדמית צפת. בשנת הלימודים הנוכחית, מסיימים את התואר כ-730 בוגרים. מדי שנה, מסיימים את הלימודים ומקבלים תארים, בין 700-750 סטודנטים, במכללה האקדמית צפת.
הענקת התארים התקייה בשני טקסים. הראשון כלל את הסטודנטים המסיימים את מקצועות הבריאות, המשפטים ומדעי ההתנהגות והשתתפו בו כ-315 סטודנטים. הטקס השני התקיים לסטודנטים מהחוג לעבודה סוציאלית, מהחוג לספרות, אמנות ומוזיקה, מערכות מידע, מיסטיקה ורב–תחומי והשתתפו בו כ-400 סטודנטים. כל טקס מחולק לשני חלקים, החלק הראשון מתקיים על הבמה המרכזית במתחם "בית אידה" ואחר כך בכיתות, שם כל חוג מעניק תעודות הצטיינות לסטודנטים המצטיינים.
השנה יש 144 סטודנטים שמסיימים את התואר בהצטיינות, או בהצטיינות יתרה. הסטודנטים המצטיינים מהווים כ-20 אחוזים מכלל הבוגרים. בטקס מצטייני הנשיא, זכו בתעודות הצטיינות 16 סטודנטים ושבעה מרצים מצטיינים. בין בוגרי המכללה השנה, 66 תושבי צפת, מתוכם שישה זכו בהצטיינות יתרה ותשעה נוספים קיבלו תעודות הצטיינות.
"אנו גאים בבוגרים שלנו שברובם ממשיכים לתארים מתקדמים ומתברגים בתפקידי מפתח בשוק העבודה", אמר סמנכ"ל המִנהל האקדמי, שי סרוגו. "חלק מהבוגרים של המכללה האקדמית צפת ממשיכים לאחר התואר בהוראה ותרגול במכללה. היום, משובצים במסגרת ההוראה מרצים בכירים, שהחלו את לימודיהם במכללה ואנו מעודדים את קליטת הבוגרים שלנו בסגל האקדמי".
המכללה אפשרה לי להתפתח
ד"ר אילנית ברנזון, תושבת צפת, היא דוגמה למי שעבדה כיועצת אקדמית במכללה כעשרים שנים, עד שהחליטה לעבור לאקדמיה. היא למדה לתואר שני ולדוקטורט והפכה לחלק בלתי נפרד מהסגל האקדמי של המכללה.
ד"ר ברנזון: "הייתי סטודנטית במכללה האקדמית צפת, לפני שהיא נהייתה כזו, כשהייתה עדיין בחסות אוניברסיטת בר אילן. התחלתי ללמוד כחלק מהמהפכה של שנות ה-90', אז התחילו לבצבץ מכללות בפריפריה כדי להנגיש את ההשכלה לתושבים. כחלק מזה, נרשמתי ולמדתי לתואר ראשון בחסות בר אילן. אחר כך, המשכתי ללימודי הוראה בבר אילן ועבדתי מספר שנים בבית הספר, כמורה ברמת השרון".
כששבה לצפת, החלה לעבוד במכללה כיועצת אקדמית. במהלך 20 השנים בהן עבדה בתפקיד האדמיניסטרטיבי, ייעצה להרבה מהחוגים במכללה.
"תמיד אהבתי ללמוד ועשיתי את ההפסקה שהרבה נשים עושות כשהם מתחתנות ומביאות ילדים לעולם. כשהילדים גדלו, חשבתי מה ללמוד. התחלתי לחפש במרחב הווירטואלי ומצאתי את התואר השני בתכנית לנשים ומגדר, באוניברסיטת חיפה".
המכללה האקדמית צפת אפשרה לד"ר ברנזון ללמוד וכשסיימה את התואר השני עם התזה, הוזמנה על ידי ראשת החוג להנחיה לדוקטורט. בתום התואר השני, התחילה ללמד במכללה.
"כשנרשמתי לדוקטורט, משרת המרצה שלי התחילה להתעבות והגעתי למצב בו הייתי צריכה לבחור בין תפקיד היועצת האקדמית למרצה. בחרתי להרצות".
לדבריה, כשיצאה ללימודים, כלל לא חשבה על קריירה אקדמית, היא רק רצתה ללמוד כי תמיד אהבה ללמוד והצטיינה בזה.
"כולם מסביבי שאלו אותי למה אני הולכת ללימודי מגדר והסברתי שאני לומדת מתוך עניין ולא משיקולים כלכליים בכלל, אבל הנה, אפשר לעשות קריירה גם ממגדר. להפוך למרצה זה משהו שהתגבש תוך כדי הלימודים. ראיתי שאני טובה במחקר וכותבת תזה ומעניין לי ואני רוצה להמשיך לדוקטורט, ורק תוך כדי התהליך, הבנתי שהשילוב מנצח, כי אני מורה והוראה ומחקר הולכים ביחד ומנגישים את ההשכלה בצורה הכי טובה שיש".
השנה, קיבלה ד"ר ברנזון את האישור לדוקטורט והתגובות במכללה הפתיעו גם אותה. "בגלל שצמחתי מבפנים, יחד עם כולם, בעקבות העבודה שלי, כולם כל כך התרגשו בשבילי, אני לא יכולה לתאר את כמות הטלפונים והברכות שקיבלתי כשסיימתי את הדוקטורט וכשזה עבר מפה לאוזן, ההודעות הנרגשות והחיבוקים שחובקתי היו מעל ומעבר. זה שעבדתי כקודם יועצת והכרתי את הצרכים של הסטודנטים זה מה שאפשר לי להבין כמרצה מהם הצרכים שלהם".
כתבות שיכולות לעניין אותך
אולי יעניין אותך גם:
-
רצופה כוונות טובות
נשיא ארצות הברית היוצא, ברק אובמה, מסיים 8 שנים בהן פעל מתוך המניע הנאצל ביותר…
-
אנשים טובים באמצע הדרך
קיכול אדם להיות גבאי, מין סבא חביב שמחלק סוכריות לילדים בבית הכנסת ואין אתה יודע…
-
התכנית הפדגוגית פורצת הדרך - "גוונים"
כבר 4 שנים פועלת התכנית "גוונים" ב"נופי גולן", כשהיא מעבירה את התלמידים מלימוד פרונטלי לתפיסה…