אם מישהו היה זקוק להוכחה, הקורונה המחישה יותר מתמיד את החשיבות הקיומית ברכישת מיומנויות של המאה ה-21 בחיי הפרט, הקהילה והמדינה
"כנס כנרת השישי בחינוך, אקדמיה ופריפריה", שיתקיים בתאריכים 15-17 במרץ, יעסוק בקהילות וירטואליות ופיזיות, בפרספקטיבה של זמן. במסגרת הכנס, ייערך דיון עם חוקרי האקדמית כנרת בנושא "מיומנויות המאה ה-21", שיציג אילו יכולות נדרשות כדי להצליח במציאות החדשה והמשתנה. בדיון יקחו חלק מיטב חוקרי המכללה ובהם: דיקנית ביה"ס לחברה ורוח, פרופ' סיביל היילברון, ראש המחלקה לחינוך וקהילה, ד"ר ניבה דולב, ראש המחלקה לניהול משאבי אנוש, ד"ר יריב איצקוביץ', ראש המחלקה לתקשורת, ד"ר עידית מנוסביץ ואלה בר–הון, מפתחת מודל אקדמיה בתעסוקה.
העולם משתנה בקצב מסחרר והמציאות הופכת להיות תזזיתית, עמומה, מורכבת וחסרת ודאות, מאי פעם. הקורונה היא אולי אירוע המייצג מציאות חדשה אליה נדרש להסתגל, אך ללא ספק זו רק ההתחלה. קצב השינויים, עומקם ורוחבם שונים מכל תקופה אחרת שידעה האנושות, כאשר השינוי הטכנולוגי הוא המזוהה ביותר עם העולם המשתנה, אך אינו היחיד. שינויים אקלימיים, פוליטיים וחברתיים, שינויים במבנים וקשרים קהילתיים ואף מקצועות שנעלמים, נוצרים ובעיקר משתנים.
הצעירים של היום יוצאים משערי האקדמיה לעולם תעסוקה שונה לגמרי. התחרות גוברת, הדרישות עולות, התפקידים להם הוכשרו מתרחבים, האיזון בין עבודה לחיים מחוצה להם הופך קשה והטשטוש בין העולמות גדל. אין לדעת מה יהיה הדבר הבא שיגיע
הצעירים של היום יוצאים משערי האקדמיה לעולם תעסוקה שונה לגמרי. התחרות גוברת, הדרישות עולות, התפקידים להם הוכשרו מתרחבים, האיזון בין עבודה לחיים מחוצה להם הופך קשה והטשטוש בין העולמות גדל. אין לדעת מה יהיה הדבר הבא שיגיע, אך דבר אחד בטוח – כולנו נצטרך להסתגל אליו ולחנך את הדור הבא על פיו.
עולם עבודה גלובלי
אז מה באמת נדרש בכדי להצליח בעולם המשתנה?
פרופ' סיביל היילברון: " מגפת הקורונה משקפת את התלות ההדדית בין המדינות ברמה הגלובלית. ישראל היא חלק מהעולם הזה והסטודנטים והבוגרים שלנו חייבים להתמודד בעולם העבודה הגלובלי. לכן, אני מאמינה שכישורי האנגלית והיכולת להתנהל בזירה בין–לאומית ורב–תרבותית חשובים ביותר. אנחנו משתדלים לתת לסטודנטים הזדמנויות רבות להיחשף לעולם הגלובלי".
ד"ר יריב איצקוביץ': "גמישות מחשבתית ויצירתיות. אלה הם כלים שאני מאמין כי יאפשרו לעובדים באשר הם להתמודד עם עולם עבודה לא ודאי ובמובנים רבים לא מוגדר, בו עובדים יצטרכו להתאים את עצמם באופן מתמשך לאתגרים המשתנים".
ד"ר ניבה דולב: "בעולם המשתנה של ימינו, בו הידע נגיש לכל ומשתנה אף הוא, נדרש להצלחה סט יכולות רחב מאשר בעבר, בדגש על יכולות רבות כגון יכולת לגלות גמישות, לנהל את עולמנו הפנימי ולהיות חדור תחושת משמעות, לחשוב באופן ביקורתי ויצירתי, לתקשר באפקטיביות עם אחרים ולעבוד היטב בצוותים".
ד"ר עידית מנוסביץ: "מה שנדרש להצלחה הוא היכולת ללמוד למידה מתמדת לאורך החיים. כאקדמיה, אנחנו פועלים לפתח בקרב הבוגרים שלנו יכולת ורצון ללמידה פעילה ועצמאית. אנחנו מעודדים את המרצים לנהל שיעורים אינטראקטיביים, בהם הסטודנטים פעילים, חושבים, שותפים מלאים לתהליך הלמידה, כולל שאילת השאלות. הערך של למידה פעילה גדול לאין שיעור מלמידה פסיבית והוא המפתח להצלחה".
אלה ברהון, מפתחת מודל אקדמיה בתעסוקה: "יש שלושה מפתחות להצלחה. הראשון הוא להבין את הערך והקול הייחודי שאנו מביאים במובן של יכולות ומיומנויות. השני הוא להיות בעלי מיומנויות שניתנות להעברה בין תפקידים, ארגונים ואפילו מקצועות. השלישי הוא To Take Action, במובן של לגלות יוזמה, אחריות ללמוד, לחקור, להבין מה נדרש ויידרש ומה עלינו לעשות עוד, ובאופן שונה וחדשני, על מנת להצליח".
כתבות שיכולות לעניין אותך
אולי יעניין אותך גם:
-
המחרשה של המאה ה-21
ביקור ראשון של נשיא המדינה ראובן (רובי ריבלין) במרכז כנרת ליזמות וחדשנות - KIC השבוע,…
-
ה"TeenFest"
הסוכנות היהודית ושותפות צח"ר מסמנים הצלחה ענקית בפסטיבל הווירטואלי הראשון לבני נוער יהודיים בכל העולם.…
- ההתיישבות בגולן בסוף המאה ה-19
בנובמבר 1895, עלו יהודים חרדיים, יוצאי גלויות ואוהבי ציון, לחורן והקימו יותר מעשר מושבות, לא…