עוד עצות מעשיות ליזמי סטארט-אפ והעיקרית היא: "עדיף ליצור מוצר שמספר קטן של משתמשים יאהבו באמת, מאשר מוצר שהמון משתמשים רק יחבבו". לכו על מוצר פצצה
כשבאים לבנות מוצר חדש, הכלל הוא ליצור משהו שמשתמשים אוהבים, או כמו שפול גארמן אומר: "עדיף ליצור מוצר שמספר קטן של משתמשים יאהבו באמת, מאשר מוצר שהמון משתמשים רק יחבבו". לצערנו, בית הקברות לסטרט-אפים מלא ביזמים שחשבו שיוכלו להסתפק במוצר בינוני.
אז איך מייצרים מוצר איכותי, שאנשים יאהבו מאוד וירוצו סיפרו עליו לאנשים אחרים?
כמה עקרונות:
- חשוב מאוד לדעת – למה אתם בונים את המוצר. כיזמים, אתם נכנסים לרכבת הרים מטורפת, עם המון קשיים. אם אין לכם כוח פנימי אמתי והבנה למה אתם עולים על הרכבת הזאת, לא תצליחו לעמוד בכל הקשים שיהיו במסע ובדרך כלל, זה אומר להתפשר ולא להתעקש על מוצר מצוין.
- לבדוק ולדייק – מי זקוק למוצר שלנו נואשות? כמה שללקוחות שלכם יש כאב יותר גדול ואתם פותרים אותו, ככה יאהבו אותו יותר. אם אתם רק משנים מעט משהו קטן ממה שהם היו רגילים אליו, זה לא יצור את הבאז שאתם מחפשים והרעיון שלכם לא יתפוצץ ויעוף כאש בשדה קוצים.
- ספרו סיפור – אנשים מתחברים לסיפורים וזוכרים אותם. למשל, איך חשבתם על הרעיון, או איך הוא עזר למשתמשים.
- מסר אחד ברור של הערך למשתמשים. בפעם הראשונה שסיפרו לי על ווייז, אמרו לי שזה עוזר מאוד נגד שוטרים ומצלמות מהירות. באותו רגע, הורדתי והתחלתי להשתמש. כמובן, שאחרי זמן, הבנתי עוד המון דברים מדהימים שאני מקבל מהם.
- בדקו כל הזמן שיש גידול משמעותי של משתמשים. אם לחברה יש כבר משתמשים, צריך לשאול כמה ובאיזו מהירות המספר הזה גדל. אנחנו מנסים להבין למה הוא לא גדל מהר יותר. בדיקת נתוני גדילה יכולה להבהיר האם המוצר הוא מדהים, או בינוני.
- לדבר כל הזמן עם משתמשים, לתת לרעיון שלך להתפתח, תוך קבלת משוב מהמשתמשים. חשוב במיוחד להבין את המשתמשים לעומק – אתה זקוק לתובנות שלהם, כדי להעריך את הרעיון, לבנות מוצר מעולה ולהקים חברה מצליחה.
- האם אני עושה פי 10? משתמשים מעדיפים משהו חדש על פני משהו נגזר. רוב החברות הגדולות במיוחד התחילו עם משהו חדש מהיסוד (הגדרה מקובלת של חדש היא גם "פי 10 טוב יותר").
- מיקוד ועוצמה – שתי התכונות האלה קיימות ביזמים מוצלחים. הם עסוקים ללא הרף במוצר ומתמקדים בצמיחה. הם לא מנסים לעשות הכול, אלא דווקא אומרים "לא" הרבה פעמים לדברים שלא נמצאים בפוקוס העיקרי שלהם.
- "למצוא את הדרך לקבל 90% מהערך על ידי 10% מאמץ", (פול בוצ'ייט). לשוק לא אכפת כמה קשה אתה עובד. אכפת לו רק אם עשית את הדברים הנכונים ומהר. מוצר לא יצליח אם לא יתפתח ויצמח במהירות.
- מצאו משתמשים ראשונים – Early Adapters – יש אנשים שאוהבים לנסות דברים חדשים ולהיות משתמשים ראשונים. אני, למשל, אחד מהם. בכל תחום, אפשר למצוא אותם. אותם משתמשים ראשונים ישמחו להשתמש במוצר שלכם, לתת לכם משוב ולראות אתכם משתפרים. המשתמשים הראשונים מבינים שאתם בשלב ההתחלתי והם יהיו יותר סבלניים לתקלות. לפעמים, כדאי גם לתת הנחה, או הטבה, לאותם משתמשים.
לבדוק ולדייק – מי זקוק למוצר שלנו נואשות? כמה שללקוחות שלכם יש כאב יותר גדול ואתם פותרים אותו, ככה יאהבו אותו יותר. אם אתם רק משנים מעט משהו קטן ממה שהם היו רגילים אליו, זה לא יצור את הבאז
כאחד שמייעץ להרבה יזמים, אני רואה הרבה פעמים שיש בעיות גדולות בשיווק והבאת לקוחות ולצערי, בדרך כלל, כשבודקים לעומק, מגלים שהקושי נובע מכיוון שהמוצר בינוני. מוצר מנצח, שבנוי נכון, לא צריך הרבה השקעה בשיווק, בדרך כלל.
כתבות שיכולות לעניין אותך
אולי יעניין אותך גם:
-
שותפים
האם חשוב שיהיו בגולן מיזמי סטרט-אפ מוצלחים? לפני שניתן תשובה לשאלה חשוב שנבין מה ההגדרה…
-
שיהיה בתוקף
רעיון לסטארט-אפ, מטורף ככל שייראה לכם, לא יכול להתחיל בהסתערות על הפיתוח. לפני כן, יש…