קצרין ברשת

חברת ה"בזק" חושפת נתוני תקשורת דרמטיים בחודש הראשון למלחמה 7.10-7.11 מהדו"ח עולה כי העלייה הגבוהה ביותר בישראל בשימוש באינטרנט נרשמה בערים קריית גת עם 34% וקצרין – 30%

חודש ל"חרבות ברזל": המלחמה הקפיצה את צריכת האינטרנט בכל הארץ, למעט הישובים שפונו לחלוטין, או כמעט לחלוטין, כך עולה מדו"ח התקשורת של "בזק" במלאות חודש למלחמה. עוד עולה מהדו"ח כי הרגלי הצריכה והשימוש של הישראלים השתנו והפכו לאינטנסיביים הרבה יותר, כשהתשתית נדרשה לעמוד בעומסים קיצוניים, בתוך פרק זמן קצר במיוחד.

סמנכ"לית השיווק של "בזק", טלי פולג: "מתקפת השבעה באוקטובר והמלחמה יצרו שינויים דרמטיים בשימושי התקשורת בישראל, שקפצו בסדרי גודל משמעותיים, בפרק זמן קצר ביותר. השינוי הקיצוני דרש מהתשתית לעמוד בעומסים כבדים, במקביל לצורך לפעול לתיקון תקלות במהירות, לעתים באזורי הלחימה ממש.

"השימוש בשירותי תקשורת בחירום, ברשתות חברתיות ובשידורי חדשות על גבי רשת האינטרנט, הגיעו לשיא והפכו לקריטיים עבור כל אחת ואחד מאתנו. היום, יותר מתמיד, ברור לנו הצורך בתשתית תקשורת אמינה ויציבה, המסוגלת לשאת שינוי מהיר בשימושים".

קפיצה בצריכת האינטרנט

בשבוע הראשון למלחמה, זינקה צריכת האינטרנט הממוצעת למשק בית בישראל בכ-35% מ-15.9 ג'יגה ל-20.7  ג'יגה ביום. החל מהשבוע השני ללחימה, צריכת האינטרנט הממוצעת למשק בית התייצבה על כ-18.8 ג'יגה ליום, גידול של יותר מ-18% מאשר בימי שגרה. 

מדובר בעלייה מהירה מאוד בשימושים, שלא ניתן היה לחזות מראש. יש לציין שעלייה כזאת מאפיינת תקופות זמן של שנה ויותר. תשתית "בזק" עמדה בעומסים אלו ומיד עם תחילת הלחימה, פעלנו להבטיח רציפות שירות בכל חלקי המדינה.

עוד עולה מהדו"ח למצב התקשורת במלחמה כי העלייה הגבוהה ביותר בישראל נרשמה בעיר קריית גת עם 34%. אחריה נמצאות קצרין, רעננה ורמת השרון, בהן נרשמה עלייה של 30% ואחריהן, חולון ופתח תקווה, עם עלייה של 27%. בשלוש הערים הגדולות, נרשמה עלייה מתונה יותר. מגמת העלייה היא לא כלל-ארצית ובערים שדרות, מטולה וקריית שמונה, חלה ירידה של כ-80% בנפח הגלישה הממוצע לעיר, מה שמעיד על שיעור גדול של מפונים מהישוב. 

זינוק ברשתות החברתיות

עיקר הקפיצה בשימוש באינטרנט התרחשה ברשתות החברתיות עם קפיצה של 44%, מ-206 דקות ביום בממוצע, בזמן שגרה ל-297 דקות, בתקופת המלחמה. ככל הנראה, הסיבה לקפיצה חדשה זאת נובעת מהצורך שלנו להתעדכן בחדשות ממקורות נוספים, מעבר לטלוויזיה המסורתית. 

לעובדה שברשתות מופצים מצד אחד, חומרים לא מצונזרים ומצד שני, הם מהווים מקום בו מתעדכנים במה שמתרחש מהסביבה הקרובה אלינו, הייתה השפעה מכרעת בקפיצה בשימוש בהן. הרשת החברתית שרשמה את העלייה הגדולה ביותר היא פייסבוק, שמספר הדקות בו בילו בה המשתמשים גדל בכ-60% בשבוע הראשון ללחימה ונותר גבוה החל מהשבוע השני ואילך, אם כי בשיעור קל בלבד. הסיבה לקפיצה המשמעותית בפייסבוק היא ככל הנראה מכיוון שמדובר ברשת מאוד "קהילתית" ואישית, התואמת את הצרכים שלנו בעת המלחמה. אינסטגרם וטיקטוק, שרשמו עלייה בשבוע הראשון למלחמה, חזרו לרמת השימוש הכמעט-רגילה שלהן. בטלגרם, אפליקציה שהפכה למזוהה כערוץ מידע לזוועות שהתרחשו, נרשמה קפיצה של פי שניים בכמות המכשירים שנכנסו, עם גידול של 50% בכמות הכניסות הממוצעת ליום. 

נצמדים למסך הטלוויזיה

בצד הטלוויזיה על גבי האינטרנט, ב"בזק" מזהים שינוי קיצוני כאשר הצפייה גדלה פי שניים, מאז פרוץ המלחמה. הצפייה הממוצעת בשבוע הראשון נעה בין 7 ל- 12 שעות ביום, לאחר מכן, ירדה ל- 4-9 שעות ביום – שיעור גבוה מהרגיל לעומת השגרה. ניתן לומר שכולנו נצמדים למסך במלחמה ולאור נתוני הצמיחה ברשתות החברתיות, הרי שאנו עושים זאת בכמה מסכים במקביל. גם הגיימינג תרם לעלייה בצריכת האינטרנט הממוצעת למשק בית והוא רשם עלייה של כ-12% ונבע מהזמן הרב בו הילדים נמצאים בבית ומחפשים אולי "בריחה" מהמציאות המאתגרת.

מחברים לרשת עוד ועוד מכשירים

ב"בזק", זיהו בנוסף כי צריכת האינטרנט הביתית הגבוהה נעשית לא רק באמצעות המכשירים הקבועים שהיו מחוברים קודם למלחמה לרשת הביתית, אלא גם במכשירים חדשים רבים שחוברו אליה. מאז פרוץ המלחמה, חלה עלייה של 47% בחיבור קונסולות משחקים, 43% בחיבור מחשבים, 12% בחיבור טאבלטים, 9% בחיבור סטרימרים ו-6% בחיבור טלוויזיות חדשות. ייתכן כי ההסבר לעלייה זאת נובע מכך שחיברנו ציוד תקשורת ממקום העבודה, כזה שלא נהגנו לחבר לרשת הביתית, לצד הצורך לצרוך יותר שירותים בעוד חדרים בבית, באמצעות מכשירים חדשים.

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
27
28
29
30
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
5
6
7
אירועים שיתקיימו ב 1st נובמבר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd נובמבר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 3rd נובמבר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 4th נובמבר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th נובמבר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th נובמבר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th נובמבר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th נובמבר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th נובמבר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 10th נובמבר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th נובמבר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th נובמבר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th נובמבר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th נובמבר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th נובמבר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th נובמבר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 17th נובמבר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 18th נובמבר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th נובמבר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 20th נובמבר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st נובמבר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd נובמבר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 23rd נובמבר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th נובמבר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th נובמבר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th נובמבר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th נובמבר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th נובמבר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th נובמבר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th נובמבר
No Events









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?